Kierowcy przeprawiający się w piątek promem przecierali oczy ze zdumienia. Jeden ze świnoujskich myśliwych upolował sobie sarenkę. Zamordowane zwierzę przymocował do tyłu samochodu i zabrał do domu. Kierowcy z większą wrażliwością, kręcili głowami wyrażając potępienie. Jeden z nich zrobił zdjęcie i wysłał do naszej redakcji.
Jak go nie stać na samochód z paką, to niech skleja w domu samoloty, a nie poluje. Wracam z dzieckiem do domu, które ze łzami w oczach mnie pyta: tatusiu dlaczego ta sarenka jest przywiązana do samochodu? Co mam odpowiedzieć 5-latkowi?! Myśliwi powinni mieć więcej rozumu! – dodaje zdenerwowany.
Jak twierdzą myśliwi, polują, aby wyrównać w ekosystemie ilość gatunków zwierząt. Dlatego co roku zabijają m.in. jelenie, sarny, daniele i dziki.
A jaka jest opinia naszych Czytelników na temat zabijania zwierząt przez myśliwych?
Powiązane tematy:
1 Komentarz
zzz temu
15 grudnia 2019 na 11:49
„ze łzami w oczach mnie pyta: tatusiu dlaczego ta sarenka jest przywiązana do samochodu? Co mam odpowiedzieć 5-latkowi?!”
A moze powiedz: synku tak powsaje wędlina i paroweczki ktore tak lubisz??
Artur Hampel się rozpisał, poluje więc morduje. Za mało jedzenia w sklepach????? Próbuje tłumaczyć myśliwych. Dla mnie to chłopcy o niskiej samoocenie wyładowywujący frustrację na zwierzętach. Z małym….ego. Dupki i tyle!!
Ja jestem myśliwym i poluje dosyć często. Robię to bo lubię i bo chcę zjeść te zwierzęta. I uważam, że to jest całkowicie normalne. Nie trafiają do mnie żadne argumenty osób przeciwnych. Po prostu chcę to robić i uwielbiam taki sposób spędzania wolnego czasu. Jednocześnie mogę zdobyć coś pysznego do jedzenia, przeżyć niepowtarzalną przygodę. Tak giną przy tym zwierzęta, ale tak już jest na tym świecie. Tak został przez kogoś wymyślony, zrobiony, zbudowany. Jeden umiera, inny go zjada. Moim zdaniem osoba zjadająca mięso ale nie chcąca wiedzieć o tym, że mięso było zwierzęciem ma brudniejsze sumienie niż zabijający zwierze. Zlecający zabicie jest tak samo winny jak wykonujący ale ten drugi przynajmniej bierze to na swoje barki, akceptuje to i siebie. Pierwsza osoba to słaba istota, która chyba brzydzi się samego siebie. A nie powinna bo tak została „zrobiona”, jak zresztą cały ten świat.
I tak jak napisałem, uwielbiam to. Chcę to robić jak najdłużej. I nie mam zamiaru jeść tego toksycznego „mięsa” ze sklepów. Ja jem prawdziwe mięso.
Jak wszędzie zdarzają się pomyłki i błędy. Czasami nie udaje się trafić dokładnie tam gdzie chcieliśmy. To przykre i nie czuje się po tym najlepiej. Na szczęście zdarza się to bardzo rzadko a jak już się zdarzy staram się bardzo jak najszybciej dokończyć sprawę. Ale znowu, taki jest ten świat. Błędy, pomyłki, brak precyzji są i będą jak długo będzie istniała ludzkość.
Do osób nie jedzących mięsa: nie chcesz jest to nie jedz, ja tego nie rozumiem ale nie mówię ci co masz robić i co masz jeść. Ja mam zęby przystosowane do jedzenia mięsa i będę je jadł. Nic ci do tego, jedz trawę jeżeli chcesz ja ci nie zabraniam. Ty nie patrz mi w talerz. Zabijanie jest naturalne i tyle. Swoją drogą, czy wiesz, że marchewka, sałata i inne rośliny też żyją? I jestem przekonany, że chcą żyć. Co z tym zrobisz? Może jedz piasek.
Dodam jeszcze, ze gdyby to było możliwe, wolałbym wypuścić wszystkie hodowlane zwierzęta na wolność i polować na nie w celu pozyskania mięsa. To daje zdrowsze mięso, jakieś ciekawsze życie tym zwierzętom i zachowuje naturalny porządek.
Nie odpisujcie bo nie wrócę tutaj sprawdzać odpowiedzi.
Tam jem mięso, jest to konieczne. Tylko różnica między myśliwym a innymi ludźmi jest taka, że zabijanie nie sprawia minami przyjemności ani nie czynie z tego „religii” .
wszyscy przeciwnicy myśliwych myślą że kurczaczek w ich lodówce i tatarek na stole został wychodowany w biedronce-no bo przecież stamtąd go przynieśli. hipokryzja…
… i jeszcze jedno, co mi umknęło a jest niezwykle istotne.
Ojciec nie wiedział co powiedzieć dziecku? To zdumiewające. Panie! Prawdę! Dziecku mówi się PRAWDĘ.
Pomogę. Sarna została upolowana, a teraz jedzie tam, gdzie pan myśliwi zrobi z niej pyszną kiełbasę i mięsko na obiadek.
Tylko tyle i aż tyle, i dziecko będzie nie tylko zdrowe psychicznie, ale nigdy w życiu nie da się już zmanipulować żadnej sekcie. Prawdę Panie! Prawdę!
A co? Miał ją posadzić na przednim siedzeniu, założyć przeciwsłoneczne okulary i puścić disco polo?
Skrzynki transportowe, to ani nic nowego ani nadzwyczajnego i stosowane są na niemal całym świecie.
Poćwiartowane trupy zamordowanych krówek i świnek w sklepie (mord – takiego sformułowania użył dziennikarz (?). Pytanie, czy zna definicję tego słowa) już nie budzi takich emocji?
Niektórzy wolą się delektować widokiem rozczłonkowanych zwierząt i wzdychać i ochać – o! Jaki ładny kawałek schabu! O! Ta pierś się nada! Ładny boczek, do jajecznicy idealny! Itp. itd.
Ludzie. Zróbcie coś ze sobą, bo w Waszych głowach jest niezły burdel.
Panie Hampel a co pan opowie dziecku jak zobaczy na ulicy potrącone zwierzątko albo człowieka. Wie pan że do pewnego momentu dziecku nie powinno się pokazywać takich rzeczy, gdyż to może źle wpłynąć na psychikę ? Proszę poczytać opinie psychologów panie rzeczniku myśliwych. Panie Hampel wiemy że ma pan inne spojrzenie na świat takie bardziej psychopatyczne. Wystarczy poczytać pańskie artykuły.
Jak Pan tak lubi prawdę to powie Pan swojemu dziecku po co Pan zabija dzikie zwierzę mając całą lodówkę jedzenia !? I w sumie nie dość że żrecie te hodowlane zwierzęta to jeszcze zabijacie te dzikie to kto ma te zmiany w mózgu !? „Od wczesnych lat życia wyrzekłem się jadania mięsa. Przyjdzie czas, gdy ludzie tacy jak ja będą patrzeć na mordercę zwierząt tak samo jak teraz patrzą na mordercę ludzi. „Leonardo da Vinci I tak właśnie będzie jak napisał Leonardo Pan czy ja tego nie dożyjemy ale Pana dzieci lub wnuki już może tak bo to wcześniej czy później na pewno nastąpi !!!
? No tak teraz wielka nagonka na myśliwych będzie bo jeden z nich źle zabitą zwierzynę przewoził (jak można napisać że myśliwi mordują zwierzynę) myśliwy który strzela a nie nagania wie gdzie trafić zwierzynę tak aby nie cierpiała. Wiadomo że 1 na x trafień zada zwierzynie ranę i nie będzie to humanitarne,ale to tak jak z pisaniem że księża to pedofile. Poza tym myśliwi nie strzelają do zdrowej zwierzyny ani do zwierząt ciężarnych. Koła łowieckie pomagają a nie dręczą zwierzynę a na pewno nie zabijają dla zysku ( dokarmiają, selekcjonują,usuwają wnyki i inne zagrożenia). Pozdrawiam pseudo obrońców zwierząt którzy się nie znają a wypowiadają.
Nie wiem czy piszesz te bzdury celowo czy nieświadomie.
Myśliwi organizują polowania za pieniądze, często dla osób z zagranicy.
Tzw. „dewizowcy” od lat przyjeżdżają do Polski i strzelają do wszystkiego co się rusza, często będąc pod wpływem alkoholu.
Mają głęboko w dupie, czy zwierzę jest chore, czy zdrowe albo czy jego populacja jest zbyt liczna czy też nie.
Liczy się zabawa.
Dla mnie jest to barbarzyństwo i mam nadzieję, że zgodnie z zasadą : Jak Kuba Bogu…… kiedyś życie im to odpłaci
Jasne! Strzelają do wszystkie i oczywiście nie ma czegoś takiego jak odstrzał, jak ilośc zwierzyny ktora moze byc odstrzelona w danym kole. W jakim ty swiecie człowieku żyjesz. Otwórz oczy i przemyj je z ropy. Znajdź więcej informacji o polowaniach i wypowiedz sie jeszcze raz.
Ciekawe jak mysliwi rozpoznaja chore zwierze? Z odleglosci, czesto po ciemku? Pogratulowac, kaszpirowscy sami… A tak naprawde to nie rzrozniaja dzika od czlowieka, konia czy krowy. Losia od jelenia. Wilka od jenota. O ptakach nawet nie ma co pisac…
Ci pseudo myśliwi, zrobili sobie biznes z zabijania, pod przykrywką selekcji.Biedni nie polują, każdy z nich jeździ jeepem.Już w lesie nawet dorodnej sztuki jelenia nie ma,wytłukli dla zysku. Polują w rykowisko,bo łatwy cel. na jelenie mówią, że to chwasty a ich poroża sprzedają za grube pieniądze. Słysze i widzę ile polują,mieszkam blisko lasu.Tydzien temu przed dargobadzem urządzili sobie polowanie 100metrów od zabudowań przy samej drodze stali z flintami ze 30 ich było same terenowe auta i co dziwne pościagane rejestracje mieli, naganiacze pędzli biedne zwierzęta od strony pola prosto przez drogę, żadnego znaku nawet nie postawili że kutasy polowanie mają,jak partyzanci wyglądali.Robia sobie co chcą.
Widzę czesto, jak ci zabójcy jadą ciągnikiem z bonanzą i zwłoki biednych zwierząt wiszą przywiązanie na zewnątrz , okropny widok. Tępić i zrobić selekcję myśliwych.
Durny to jesteś ty widocznie byłeś jednym z tych morderców dlatego ich bronisz a sam doskonale wiesz jak sprawa wygląda tylko odwagi nie masz się przyznać bo twoi kolesie po fachu by Ci flinta w łeb zaje####
Wszyscy obrońcy zwierząt niech idą do ubojni kurczaków i in. zwierząt hodowlanych. Zobaczą wtedy, ile mają krwi i cierpienia na swoich rękach, którymi tak ochoczo szynkę, udo kurczaka lub kiełbasę zjadają. Hipokryci!!!!
Masz rację, ale nie do końca.
Owszem, zwierzętom hodowlanym też dzieje się krzywda, zarówno za żywota, jak i podczas egzekucji.
Zauważ jednak, że człowiek jest mięsożerny i nikt tego nie zmieni.
W przypadku pseudomyśiwych mówimy jednak o czymś innym.
Tutaj zabijanie nie jest dla pożywienia. Tutaj zabija się dla przyjemności, trofeum i pieniędzy
A to jest zupełnie co innego
Jak to nie dla pożywienia? a myślisz że co się z tymi zwierzętami później dzieje? Później mój drogi zresz kiełbasę z tego dzika, a potem pieczeń u ciotki na obiedzie. Ludzie poczytajcie o tym więcej trochę, a pozniej się wypowiadajcie, w tych czasach robi wam się z mózgu kupa, co podslyszycie to pieprzycie bez zastanowienia.
Nie masz racji. Człowiek nie jest mięsożerny. Stworzenie miesozerne samo poluje, ma kły i inne predyspozycje do ścigania i zagryzienia swojej ofiary. My TYLKO mordujemy. Kiedyś ludzie zjadali roślinki, dopóki jakiś pseudomyśliwy nie spróbował zabić słabszego (także człowieka) i go zeżreć. Ja nie jem padliny i mam się bardzo dobrze☺
Pasja czy hobby to może być sport, kolekcjonerstwo, ale zabijanie? To patologia. Nie robią tego żeby przeżyć tylko, właśnie, co czujecie gdy zabijacie bezbronne zwierzę?
Być może to był dobry moment, aby wyjaśnić dziecku z kąd się bierze kotlet na talerzu, bo niedługo będziemy jak amerykańskie, którym się wydaje, że kotlety do mcdonaldsa trafiają z plantacji gdzie rosną na krzakach. Oczywiście to nie zmienia faktu, że myśliwy się zachował skandalicznie – zwierzę należało przykryć plandeką, chociażby przez szacunek dla upolowanego zwierzęcia, poza tym o ile 5-cio latek jest już na tyle dorosły by zrozumieć, że pan myśliwy upolował „sarenkę” to np. 3 latek będzie całą noc płakał. Poza tym na zdjęciu widzimy jakąś przyczepkę, a nie auto z paką, zwierze nie wygląda na odpowiednio przymocowane, by w razie W nie spadło z tej przyczepki – bezmyślność
Aga, skończ gimnazjum najpierw, a potem się udzielaj się wśród dorosłych.
Twoje błędy mnie i nie tylko mnie, nas przerażają.
Zamiast tutaj komentować, to proponuję bieguśkiem po słownik ortograficzny.
A tatuś nie jest zbulwersowany widokiem martwych ryb i półtusz w sklepie/ hipermarkecie. Chyba musi on omijać ten dział szerokim łukiem, jak go zbulwersował taki widok
trudnienie sie myślistwem w XXI wieku nie jest z głodu. Ale jest to atawizm ! Powinien jako dewiacja zostać stanowczo zakazany ! Spenalizowany i to surowo karany ! To szkodliwe, odrażające !
Popieram „opadające ręce”, sposób jaki ten bezmyslny człowiek wybrał sobie na przetransportowanie ubitej zwierzyny, nie świadczy najlepiej o braci myśliwskiej. Co by tu nie mówić, jest on ich przedstawicielem…mam nadzieję, że zostanie przywołany do porządku…..
Zbulwersowany tatuś niech najpierw dziecku wytłumaczy,że to nie sarenka tylko jakiś jeleniowaty. Bande ekooszołomów pod wodzą jakiegoś Rafałka- kryminalistę z LPM-u, pewnie go wywalili z koła łowieckiego za wódę i kłusownictwo to teraz się mści.
Ty glupia krowo,lub ty glupi bandyto,trzeba miec troche empatii,wrazliwosci czego ty jestes zupelnie pozbawiony,takich ludzi jak ty nalezy tez poranic i przywiazac do samochodu z kartka ze to jest bestia.
Ja pitole. co za bezmózgowie…..wczoraj znów słyszałam, ze chołota mysliwska zrobiła sobie zywa tarcze z psa. banda pojebów. jakbym jechala z dzieckiem i zobaczyla cos takiego to przysiegam….pójde siedzieć ale zrobie z tym gównianym chujem to samo.
CZYŻBY CZYTELNICY OPUŚCILI ISWINOUJSCIE? I TERAZ TU SWOJE KLOSZARDZKIE WYDUMANE WPISY ZACZĘLI „PUBLIKOWAĆ”? GRATULUJĘ ZADOWOLENIA Z CZYTELNICTWA I PORTOWEGO BURACTWA!
Do zbulwersowanego tatusia: powiedz dziecku, że to nie sarenka tylko jeleń – cielak. Banda niedoinformowanych niewolników jakiegoś Gaweła z LPM-u, którego pewnie kiedyś wywalili z PZŁ-u albo nie przyjęli go do grona myśliwych z powodu niezaliczenia psychologa 🙂
Dziekuje codziennie Bogu ze jest ktos taki jak Pan Gawel,wspanialy,wrazliwy czlowiek.Z kazdym dniem popiera go coraz wiecej ludzi.To dzieki niemu Ci zwyrodnialcy staja przed sadem.I dzieki niemu swiat zobaczy prawdziwa twarz mysliwych,zboczonych dewiantow,czerpiacych podniete z bestialstwa,odbierania zycia i tortur.
To jeszcze przed sąd rzeźników, masarzy, sprzedawców z miesnego i szefów kuchni. Banda hipokrytów co nigdy kiełbasy nie jedli. Gdyby nie myśliwi, to szkody w rolnictwie były by tak ogromne, że żywność była by 10 razy droższa. Ps. Nie jestem myśliwym.
’z powodu niezaliczenia psychologa’? tzn,że cala reszta mordujących zwierzęta go zaliczyła i ich zdrowie psychiczne jest w normie? czyli my, ktorzy sprzeciwiamy się mordowaniu jesteśmy psychopatami??
Po pierwsze to nie jest sarenka tylko jeleń ,po drugie nie zamordowane tylko pozyskane zwierzę ,po trzecie ten samochód ma pakę na której się znajduje właśnie ukazane na zdj zwierzę, po czwarte niech tatuś powie skąd się bierze mięsko na obiad i w sklepie bo najwyraźniej mięso rośnie na drzewach. A myślistwo jest dozwolone i będzie a promy to jest jedyny środek transportu wiec nie ma co się burzyć ?
cos strasznego, zamiast robic zdjecie powinno sie zadzwonic zaraz na policje i aresztowac lobusa, jak tak mozna znecac sie nad zwierzeciem, do wiezienia i na lata.JOLA
Jeżeli trzeba regulować to ilość myśliwych w lasach, a nie zwierzynę. Psychole gdyby chcieli regulować ilość zwierzyny to po co ją dokarmiają? Poza tym czym jest zabijanie dla przyjemności bo przecież nie robią tego aby zaspokoić głód.
Bandyci, dewianci, degeneraci! To najsłabsze słowa jaki mi się cisną na język. Do siebie postrzelajcie zboczeńcy, a nie do bezbronnych zwierząt! I jeszcze będą zaraz tłumaczyć, że to natura wymaga by ja flintą z optyka regulować
drogi ekoterrorysto
mam nadzieje że w Twoim ogródku znajdzie się watach dzików i troche go Tobie przekopie
szybko zrozumiesz na czym polega jak to określiłeś ”regulowanie natury z flintą z optyką ”
chyba że radośnie przyjdziesz do myśliwych po odszkodowanie za straty wyrzadzone w Twoim ogródku
lekka hipokryzja nie uważasz 😉
Tak właśnie robią mordercy w imię prawa: chcąc podreperowac swoje ego, pierdolą, że zabijają zwierzęta dla dobra innych. Nie przejmuj się moim ogródkiem. Mam nadzieję że na następnym polowaniu twój pijany kolega przestrzeli ci ten pusty mózg
Jarku szkoda że nie można dać znaczka lubię to 🙂 Mam takie same zdanie na temat psychopaty Hubercika. Huberciku drogi psychopato proszę udać się do innego lekarza bo ten cię oszukuje. Skoro ciężko o dobrego psychiatrę i skoro potrzebujesz może na Broniewskiego w Szczecinie ktoś ci pomoże.
myśliwi to odpad nie ludzie. Dewianci, którzy braki w spodniach rekompensują długością lufy. Stąd ich agresja i całkowity brak empatii. A swoją drogą- dlaczego OBSŁUGA PROMU dopuściła do takiej sytuacji! Gzie KAPITAN- nachlany na mostku? mam nadzieję, że zostana wyciągniete konsekwencje za dopuszczenie do takiej sytuacji. PROM JEST PUBLICZNY- a skąd wiadomo, że np zwierze nie było WSCIEKŁE, albo zarobaczone?! Zagrożenie epidemiologiczne dla współpasażerów!!!! A kapitan NIC!A obsługa za tępa na reakcję. To za co im sie płaci z państwowej kasy?!
Kinia, jestem corka mysliwego i znam duzo mysliwych i nie sa to zadne odpady jak o nich piszesz, sa to normalni ludzie. Myslistw, to jest jest dla nich hobby, pasja. A co do obslugi promu – maja oni wpuscic kazdy samochod czekajacy w kolejce. Faktem jest jednak ze mysliwy powinien w pierwszej chwili jak pozyskal ta zwierzyne i zapakowal ja na specjalnym koszu – przykryc ja folia aby nie bylo widac co przewozi. Jezeli byl legalnie na polowaniu to istnieje specjalny zeszyt w ktorym mysliwi sie wypisuja jak ida na polowanie i co ustrzelili. A co do zagrozenia epidemiologicznego przypomnij sobie lekcje biologii – aby zarazic sie wscieklizna trzeba zjesc chore mieso – dajesz kawalek miesa do badania i lekarz weterynarz bada czy mieso jest zdrowe czy chore.
zapraszam od lat dziki do mojego ogródka ale jakoś nie przychodzą, mam solidne ogrodzenie. Choć mieszkam w lesie i dokarmiam w mrozy jabłkami te przepiękne zwierzęta gardzą moim ogródkiem.
Na prawdę nie wiem co trzeba zrobić ,żeby mnie w końcu odwiedziły…
Ssij pałkę huberciku.
Jak Ci przeszkadzają dziki w ogródku, to zrób sobie płot biedaku.
Nie macie prawa decydować kto ma żyć, a kto nie.
Do swoich bachorów sobie strzelaj matole.
Będę Wam obcinał palce wskazujące bando bękartów.
co ma wspólnego strzelanie dla przyjemności do zwierząt do regulacji populacji zwierząt? kiedyś robili to łowczy i dzikie zwierzęta… co eko coś tam- argumentów brakuje?
Nie zapomnij ze to czlowiek zajmuje tereny zwierzat, druga sprawa ze to nie byl dzik tylko sarna. A po trzecie to natura zawsze sama umiala sie „regulować” i nie potrzebowala bandy nachlanych mysliwych
drogi egoisto
jak mi dzik przekopie ogródek to sobie go przekopię od nowa po swojemu, a nie będę dzwonił po bandę morderców z ideami z tyłka aby mi ekosystem na ogródku naprawiali. Mówicie, że kochacie zwierzęta a „dbacie o nie” zabijając je.
gruba hipokryzja , uważam
zzz temu
15 grudnia 2019 na 11:49
„ze łzami w oczach mnie pyta: tatusiu dlaczego ta sarenka jest przywiązana do samochodu? Co mam odpowiedzieć 5-latkowi?!”
A moze powiedz: synku tak powsaje wędlina i paroweczki ktore tak lubisz??
Kochająca zwierzęta temu
5 lipca 2017 na 22:51
Mordercy i tyle. Po co te pozostałe komentarze?
Pat temu
5 lipca 2017 na 22:47
Artur Hampel się rozpisał, poluje więc morduje. Za mało jedzenia w sklepach????? Próbuje tłumaczyć myśliwych. Dla mnie to chłopcy o niskiej samoocenie wyładowywujący frustrację na zwierzętach. Z małym….ego. Dupki i tyle!!
Kornelka temu
10 stycznia 2017 na 20:54
W Polsce nie ma myśliwych, to idioci, popaprańcy, sadyści i alkoholicy.
myśliwy temu
20 sierpnia 2016 na 22:45
Ja jestem myśliwym i poluje dosyć często. Robię to bo lubię i bo chcę zjeść te zwierzęta. I uważam, że to jest całkowicie normalne. Nie trafiają do mnie żadne argumenty osób przeciwnych. Po prostu chcę to robić i uwielbiam taki sposób spędzania wolnego czasu. Jednocześnie mogę zdobyć coś pysznego do jedzenia, przeżyć niepowtarzalną przygodę. Tak giną przy tym zwierzęta, ale tak już jest na tym świecie. Tak został przez kogoś wymyślony, zrobiony, zbudowany. Jeden umiera, inny go zjada. Moim zdaniem osoba zjadająca mięso ale nie chcąca wiedzieć o tym, że mięso było zwierzęciem ma brudniejsze sumienie niż zabijający zwierze. Zlecający zabicie jest tak samo winny jak wykonujący ale ten drugi przynajmniej bierze to na swoje barki, akceptuje to i siebie. Pierwsza osoba to słaba istota, która chyba brzydzi się samego siebie. A nie powinna bo tak została „zrobiona”, jak zresztą cały ten świat.
I tak jak napisałem, uwielbiam to. Chcę to robić jak najdłużej. I nie mam zamiaru jeść tego toksycznego „mięsa” ze sklepów. Ja jem prawdziwe mięso.
Jak wszędzie zdarzają się pomyłki i błędy. Czasami nie udaje się trafić dokładnie tam gdzie chcieliśmy. To przykre i nie czuje się po tym najlepiej. Na szczęście zdarza się to bardzo rzadko a jak już się zdarzy staram się bardzo jak najszybciej dokończyć sprawę. Ale znowu, taki jest ten świat. Błędy, pomyłki, brak precyzji są i będą jak długo będzie istniała ludzkość.
Do osób nie jedzących mięsa: nie chcesz jest to nie jedz, ja tego nie rozumiem ale nie mówię ci co masz robić i co masz jeść. Ja mam zęby przystosowane do jedzenia mięsa i będę je jadł. Nic ci do tego, jedz trawę jeżeli chcesz ja ci nie zabraniam. Ty nie patrz mi w talerz. Zabijanie jest naturalne i tyle. Swoją drogą, czy wiesz, że marchewka, sałata i inne rośliny też żyją? I jestem przekonany, że chcą żyć. Co z tym zrobisz? Może jedz piasek.
Dodam jeszcze, ze gdyby to było możliwe, wolałbym wypuścić wszystkie hodowlane zwierzęta na wolność i polować na nie w celu pozyskania mięsa. To daje zdrowsze mięso, jakieś ciekawsze życie tym zwierzętom i zachowuje naturalny porządek.
Nie odpisujcie bo nie wrócę tutaj sprawdzać odpowiedzi.
olo temu
11 maja 2016 na 16:20
do debili ktoś powinien zacząć strzelać
rONIN temu
27 stycznia 2016 na 20:02
UWOLNIĆ KURCZAKI Z CHŁODNI!!!
Jaaaan temu
19 marca 2021 na 16:51
Tam jem mięso, jest to konieczne. Tylko różnica między myśliwym a innymi ludźmi jest taka, że zabijanie nie sprawia minami przyjemności ani nie czynie z tego „religii” .
sebano79 temu
27 stycznia 2016 na 18:14
Gratuluję wszystkim pseudoekologom kultury wypowiedzi. To najlepiej obrazuje waszą inteligencję i wykształcenie.
binx temu
20 stycznia 2016 na 18:53
wszyscy przeciwnicy myśliwych myślą że kurczaczek w ich lodówce i tatarek na stole został wychodowany w biedronce-no bo przecież stamtąd go przynieśli. hipokryzja…
Anonim temu
22 stycznia 2016 na 13:49
Ja uwazam ze jest za duzo mysliwych mozna by zredukowac ich ilosc !!!! Jestem ZA
Gosc temu
25 maja 2016 na 06:34
Zacznij od siebie
Artur Hampel temu
18 stycznia 2016 na 19:00
… i jeszcze jedno, co mi umknęło a jest niezwykle istotne.
Ojciec nie wiedział co powiedzieć dziecku? To zdumiewające. Panie! Prawdę! Dziecku mówi się PRAWDĘ.
Pomogę. Sarna została upolowana, a teraz jedzie tam, gdzie pan myśliwi zrobi z niej pyszną kiełbasę i mięsko na obiadek.
Tylko tyle i aż tyle, i dziecko będzie nie tylko zdrowe psychicznie, ale nigdy w życiu nie da się już zmanipulować żadnej sekcie. Prawdę Panie! Prawdę!
Artur Hampel temu
18 stycznia 2016 na 18:53
A co? Miał ją posadzić na przednim siedzeniu, założyć przeciwsłoneczne okulary i puścić disco polo?
Skrzynki transportowe, to ani nic nowego ani nadzwyczajnego i stosowane są na niemal całym świecie.
Poćwiartowane trupy zamordowanych krówek i świnek w sklepie (mord – takiego sformułowania użył dziennikarz (?). Pytanie, czy zna definicję tego słowa) już nie budzi takich emocji?
Niektórzy wolą się delektować widokiem rozczłonkowanych zwierząt i wzdychać i ochać – o! Jaki ładny kawałek schabu! O! Ta pierś się nada! Ładny boczek, do jajecznicy idealny! Itp. itd.
Ludzie. Zróbcie coś ze sobą, bo w Waszych głowach jest niezły burdel.
Przeciwnik myśliwskiej psychopatii temu
18 stycznia 2016 na 20:17
Panie Hampel a co pan opowie dziecku jak zobaczy na ulicy potrącone zwierzątko albo człowieka. Wie pan że do pewnego momentu dziecku nie powinno się pokazywać takich rzeczy, gdyż to może źle wpłynąć na psychikę ? Proszę poczytać opinie psychologów panie rzeczniku myśliwych. Panie Hampel wiemy że ma pan inne spojrzenie na świat takie bardziej psychopatyczne. Wystarczy poczytać pańskie artykuły.
max temu
19 stycznia 2016 na 18:16
Jak Pan tak lubi prawdę to powie Pan swojemu dziecku po co Pan zabija dzikie zwierzę mając całą lodówkę jedzenia !? I w sumie nie dość że żrecie te hodowlane zwierzęta to jeszcze zabijacie te dzikie to kto ma te zmiany w mózgu !? „Od wczesnych lat życia wyrzekłem się jadania mięsa. Przyjdzie czas, gdy ludzie tacy jak ja będą patrzeć na mordercę zwierząt tak samo jak teraz patrzą na mordercę ludzi. „Leonardo da Vinci I tak właśnie będzie jak napisał Leonardo Pan czy ja tego nie dożyjemy ale Pana dzieci lub wnuki już może tak bo to wcześniej czy później na pewno nastąpi !!!
korusiu temu
17 stycznia 2016 na 17:00
ludzie przeciw myśliwym: https://www.facebook.com/Ludzie-Przeciw-My%C5%9Bliwym-325356154277382/
Lel temu
16 stycznia 2016 na 22:03
? No tak teraz wielka nagonka na myśliwych będzie bo jeden z nich źle zabitą zwierzynę przewoził (jak można napisać że myśliwi mordują zwierzynę) myśliwy który strzela a nie nagania wie gdzie trafić zwierzynę tak aby nie cierpiała. Wiadomo że 1 na x trafień zada zwierzynie ranę i nie będzie to humanitarne,ale to tak jak z pisaniem że księża to pedofile. Poza tym myśliwi nie strzelają do zdrowej zwierzyny ani do zwierząt ciężarnych. Koła łowieckie pomagają a nie dręczą zwierzynę a na pewno nie zabijają dla zysku ( dokarmiają, selekcjonują,usuwają wnyki i inne zagrożenia). Pozdrawiam pseudo obrońców zwierząt którzy się nie znają a wypowiadają.
Jarek temu
17 stycznia 2016 na 00:22
Nie wiem czy piszesz te bzdury celowo czy nieświadomie.
Myśliwi organizują polowania za pieniądze, często dla osób z zagranicy.
Tzw. „dewizowcy” od lat przyjeżdżają do Polski i strzelają do wszystkiego co się rusza, często będąc pod wpływem alkoholu.
Mają głęboko w dupie, czy zwierzę jest chore, czy zdrowe albo czy jego populacja jest zbyt liczna czy też nie.
Liczy się zabawa.
Dla mnie jest to barbarzyństwo i mam nadzieję, że zgodnie z zasadą : Jak Kuba Bogu…… kiedyś życie im to odpłaci
Dred temu
18 stycznia 2016 na 10:01
Jasne! Strzelają do wszystkie i oczywiście nie ma czegoś takiego jak odstrzał, jak ilośc zwierzyny ktora moze byc odstrzelona w danym kole. W jakim ty swiecie człowieku żyjesz. Otwórz oczy i przemyj je z ropy. Znajdź więcej informacji o polowaniach i wypowiedz sie jeszcze raz.
gosc temu
17 stycznia 2016 na 20:12
Nie oszukujmy się w internecie i w telewizji nie raz był poruszany temat myśliwych jaka przyjemność im sprawia znęcanie się nad zwierzętami.
Iwona temu
18 stycznia 2016 na 20:13
Ciekawe jak mysliwi rozpoznaja chore zwierze? Z odleglosci, czesto po ciemku? Pogratulowac, kaszpirowscy sami… A tak naprawde to nie rzrozniaja dzika od czlowieka, konia czy krowy. Losia od jelenia. Wilka od jenota. O ptakach nawet nie ma co pisac…
max temu
19 stycznia 2016 na 17:54
Każdy kto mówi że zabijanie zwierząt jest jego pasją i hobby jest chory psychicznie na dodatek z brakiem empatii !!!
Gosc temu
25 maja 2016 na 06:41
No tak, Schabowe biora sie z lodówki, jak i kielbaska, brawo
Odik temu
16 stycznia 2016 na 20:55
Ci pseudo myśliwi, zrobili sobie biznes z zabijania, pod przykrywką selekcji.Biedni nie polują, każdy z nich jeździ jeepem.Już w lesie nawet dorodnej sztuki jelenia nie ma,wytłukli dla zysku. Polują w rykowisko,bo łatwy cel. na jelenie mówią, że to chwasty a ich poroża sprzedają za grube pieniądze. Słysze i widzę ile polują,mieszkam blisko lasu.Tydzien temu przed dargobadzem urządzili sobie polowanie 100metrów od zabudowań przy samej drodze stali z flintami ze 30 ich było same terenowe auta i co dziwne pościagane rejestracje mieli, naganiacze pędzli biedne zwierzęta od strony pola prosto przez drogę, żadnego znaku nawet nie postawili że kutasy polowanie mają,jak partyzanci wyglądali.Robia sobie co chcą.
Widzę czesto, jak ci zabójcy jadą ciągnikiem z bonanzą i zwłoki biednych zwierząt wiszą przywiązanie na zewnątrz , okropny widok. Tępić i zrobić selekcję myśliwych.
TracewiarewtakichludzijakTY temu
17 stycznia 2016 na 11:13
Boże jaka sciema, nic bardziej durnego nie mogłeś wymyśleć.
Brechtamzciebie temu
17 stycznia 2016 na 20:18
Durny to jesteś ty widocznie byłeś jednym z tych morderców dlatego ich bronisz a sam doskonale wiesz jak sprawa wygląda tylko odwagi nie masz się przyznać bo twoi kolesie po fachu by Ci flinta w łeb zaje####
Marek temu
16 stycznia 2016 na 18:49
Wszyscy obrońcy zwierząt niech idą do ubojni kurczaków i in. zwierząt hodowlanych. Zobaczą wtedy, ile mają krwi i cierpienia na swoich rękach, którymi tak ochoczo szynkę, udo kurczaka lub kiełbasę zjadają. Hipokryci!!!!
em temu
16 stycznia 2016 na 19:25
Znakomita większość obrońców zwierząt jest wege.
Tez kochacie zwierzęta? Zapiszcie się do programu! http://www.zostanwege.pl/zostan-wege-na-30-dni
luiza temu
17 stycznia 2016 na 15:00
DUREŃ JESTES !wszystko musi miec godnośc i zabijanie też!
Jarek temu
17 stycznia 2016 na 00:25
Masz rację, ale nie do końca.
Owszem, zwierzętom hodowlanym też dzieje się krzywda, zarówno za żywota, jak i podczas egzekucji.
Zauważ jednak, że człowiek jest mięsożerny i nikt tego nie zmieni.
W przypadku pseudomyśiwych mówimy jednak o czymś innym.
Tutaj zabijanie nie jest dla pożywienia. Tutaj zabija się dla przyjemności, trofeum i pieniędzy
A to jest zupełnie co innego
TracewiarewtakichludzijakTY temu
17 stycznia 2016 na 11:18
Jak to nie dla pożywienia? a myślisz że co się z tymi zwierzętami później dzieje? Później mój drogi zresz kiełbasę z tego dzika, a potem pieczeń u ciotki na obiedzie. Ludzie poczytajcie o tym więcej trochę, a pozniej się wypowiadajcie, w tych czasach robi wam się z mózgu kupa, co podslyszycie to pieprzycie bez zastanowienia.
Ewa temu
17 stycznia 2016 na 11:25
Nie masz racji. Człowiek nie jest mięsożerny. Stworzenie miesozerne samo poluje, ma kły i inne predyspozycje do ścigania i zagryzienia swojej ofiary. My TYLKO mordujemy. Kiedyś ludzie zjadali roślinki, dopóki jakiś pseudomyśliwy nie spróbował zabić słabszego (także człowieka) i go zeżreć. Ja nie jem padliny i mam się bardzo dobrze☺
A. temu
16 stycznia 2016 na 17:56
Pasja czy hobby to może być sport, kolekcjonerstwo, ale zabijanie? To patologia. Nie robią tego żeby przeżyć tylko, właśnie, co czujecie gdy zabijacie bezbronne zwierzę?
aga temu
16 stycznia 2016 na 17:05
Być może to był dobry moment, aby wyjaśnić dziecku z kąd się bierze kotlet na talerzu, bo niedługo będziemy jak amerykańskie, którym się wydaje, że kotlety do mcdonaldsa trafiają z plantacji gdzie rosną na krzakach. Oczywiście to nie zmienia faktu, że myśliwy się zachował skandalicznie – zwierzę należało przykryć plandeką, chociażby przez szacunek dla upolowanego zwierzęcia, poza tym o ile 5-cio latek jest już na tyle dorosły by zrozumieć, że pan myśliwy upolował „sarenkę” to np. 3 latek będzie całą noc płakał. Poza tym na zdjęciu widzimy jakąś przyczepkę, a nie auto z paką, zwierze nie wygląda na odpowiednio przymocowane, by w razie W nie spadło z tej przyczepki – bezmyślność
▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚ temu
16 stycznia 2016 na 18:15
Aga, skończ gimnazjum najpierw, a potem się udzielaj się wśród dorosłych.
Twoje błędy mnie i nie tylko mnie, nas przerażają.
Zamiast tutaj komentować, to proponuję bieguśkiem po słownik ortograficzny.
bob temu
16 stycznia 2016 na 15:15
A tatuś nie jest zbulwersowany widokiem martwych ryb i półtusz w sklepie/ hipermarkecie. Chyba musi on omijać ten dział szerokim łukiem, jak go zbulwersował taki widok
xxx temu
16 stycznia 2016 na 13:38
trudnienie sie myślistwem w XXI wieku nie jest z głodu. Ale jest to atawizm ! Powinien jako dewiacja zostać stanowczo zakazany ! Spenalizowany i to surowo karany ! To szkodliwe, odrażające !
xxx temu
16 stycznia 2016 na 13:40
a co to jest to czekanie na moderacje ????
Gosc temu
25 maja 2016 na 06:44
No tak, Schabowe biora sie z lodówki, jak i kielbaska, brawo
emil...a temu
16 stycznia 2016 na 12:00
Popieram „opadające ręce”, sposób jaki ten bezmyslny człowiek wybrał sobie na przetransportowanie ubitej zwierzyny, nie świadczy najlepiej o braci myśliwskiej. Co by tu nie mówić, jest on ich przedstawicielem…mam nadzieję, że zostanie przywołany do porządku…..
baśka - nie mysliwy temu
16 stycznia 2016 na 11:49
Zbulwersowany tatuś niech najpierw dziecku wytłumaczy,że to nie sarenka tylko jakiś jeleniowaty. Bande ekooszołomów pod wodzą jakiegoś Rafałka- kryminalistę z LPM-u, pewnie go wywalili z koła łowieckiego za wódę i kłusownictwo to teraz się mści.
irena temu
16 stycznia 2016 na 12:02
Ty glupia krowo,lub ty glupi bandyto,trzeba miec troche empatii,wrazliwosci czego ty jestes zupelnie pozbawiony,takich ludzi jak ty nalezy tez poranic i przywiazac do samochodu z kartka ze to jest bestia.
Anonim temu
16 stycznia 2016 na 14:35
Ja pitole. co za bezmózgowie…..wczoraj znów słyszałam, ze chołota mysliwska zrobiła sobie zywa tarcze z psa. banda pojebów. jakbym jechala z dzieckiem i zobaczyla cos takiego to przysiegam….pójde siedzieć ale zrobie z tym gównianym chujem to samo.
czytelnik temu
16 stycznia 2016 na 15:13
CZYŻBY CZYTELNICY OPUŚCILI ISWINOUJSCIE? I TERAZ TU SWOJE KLOSZARDZKIE WYDUMANE WPISY ZACZĘLI „PUBLIKOWAĆ”? GRATULUJĘ ZADOWOLENIA Z CZYTELNICTWA I PORTOWEGO BURACTWA!
baśka - nie mysliwy temu
16 stycznia 2016 na 11:46
Do zbulwersowanego tatusia: powiedz dziecku, że to nie sarenka tylko jeleń – cielak. Banda niedoinformowanych niewolników jakiegoś Gaweła z LPM-u, którego pewnie kiedyś wywalili z PZŁ-u albo nie przyjęli go do grona myśliwych z powodu niezaliczenia psychologa 🙂
sylwia temu
16 stycznia 2016 na 12:17
Dziekuje codziennie Bogu ze jest ktos taki jak Pan Gawel,wspanialy,wrazliwy czlowiek.Z kazdym dniem popiera go coraz wiecej ludzi.To dzieki niemu Ci zwyrodnialcy staja przed sadem.I dzieki niemu swiat zobaczy prawdziwa twarz mysliwych,zboczonych dewiantow,czerpiacych podniete z bestialstwa,odbierania zycia i tortur.
Jager temu
18 stycznia 2016 na 19:03
Ile mu już kasy wpłaciłaś żeby miał na adwokatów w swoich sprawach karnych????
sebano79 temu
27 stycznia 2016 na 18:08
To jeszcze przed sąd rzeźników, masarzy, sprzedawców z miesnego i szefów kuchni. Banda hipokrytów co nigdy kiełbasy nie jedli. Gdyby nie myśliwi, to szkody w rolnictwie były by tak ogromne, że żywność była by 10 razy droższa. Ps. Nie jestem myśliwym.
barb temu
16 stycznia 2016 na 12:38
’z powodu niezaliczenia psychologa’? tzn,że cala reszta mordujących zwierzęta go zaliczyła i ich zdrowie psychiczne jest w normie? czyli my, ktorzy sprzeciwiamy się mordowaniu jesteśmy psychopatami??
Przeciwnik myśliwskiej psychopatii temu
18 stycznia 2016 na 20:25
Baśka może ty i nie jesteś myśliwką ale twój stary poluje, bo masz wiedzę jak jeden z tych psychopatów. A może niejaki Jager to twój bęcwał ?
baśka - nie mysliwy temu
19 stycznia 2016 na 11:30
baśka-nie myśliwy no niestety nie mam w rodzinie myśliwych, ale czasem kupuję dziczyznę bo lubię.
Dla poinformowanych ? temu
16 stycznia 2016 na 11:31
Po pierwsze to nie jest sarenka tylko jeleń ,po drugie nie zamordowane tylko pozyskane zwierzę ,po trzecie ten samochód ma pakę na której się znajduje właśnie ukazane na zdj zwierzę, po czwarte niech tatuś powie skąd się bierze mięsko na obiad i w sklepie bo najwyraźniej mięso rośnie na drzewach. A myślistwo jest dozwolone i będzie a promy to jest jedyny środek transportu wiec nie ma co się burzyć ?
ktos temu
16 stycznia 2016 na 12:06
ty głupi h..u jak tak jestes za nyślistwem to niech cie szlak trawi debilu ….
Anonim temu
16 stycznia 2016 na 20:35
bardzo elokwentna i inteligentna wypowiedź 😀
KRZYZANOWSKA JOLANTA temu
16 stycznia 2016 na 11:22
cos strasznego, zamiast robic zdjecie powinno sie zadzwonic zaraz na policje i aresztowac lobusa, jak tak mozna znecac sie nad zwierzeciem, do wiezienia i na lata.JOLA
Art temu
16 stycznia 2016 na 11:14
Jeżeli trzeba regulować to ilość myśliwych w lasach, a nie zwierzynę. Psychole gdyby chcieli regulować ilość zwierzyny to po co ją dokarmiają? Poza tym czym jest zabijanie dla przyjemności bo przecież nie robią tego aby zaspokoić głód.
ręce opadają temu
16 stycznia 2016 na 10:13
sprawą powinien zająć się prokurator- czym innym zabijanie zwierząt ( niestety jeszcze dozwolone w naszym kraju) czy innym sposób ich transportu!
STOP Dewiacjom temu
16 stycznia 2016 na 09:46
Bandyci, dewianci, degeneraci! To najsłabsze słowa jaki mi się cisną na język. Do siebie postrzelajcie zboczeńcy, a nie do bezbronnych zwierząt! I jeszcze będą zaraz tłumaczyć, że to natura wymaga by ja flintą z optyka regulować
hubert temu
16 stycznia 2016 na 10:35
drogi ekoterrorysto
mam nadzieje że w Twoim ogródku znajdzie się watach dzików i troche go Tobie przekopie
szybko zrozumiesz na czym polega jak to określiłeś ”regulowanie natury z flintą z optyką ”
chyba że radośnie przyjdziesz do myśliwych po odszkodowanie za straty wyrzadzone w Twoim ogródku
lekka hipokryzja nie uważasz 😉
Jarek temu
16 stycznia 2016 na 10:43
Tak właśnie robią mordercy w imię prawa: chcąc podreperowac swoje ego, pierdolą, że zabijają zwierzęta dla dobra innych. Nie przejmuj się moim ogródkiem. Mam nadzieję że na następnym polowaniu twój pijany kolega przestrzeli ci ten pusty mózg
Przeciwnik myśliwskiej psychopatii temu
18 stycznia 2016 na 20:32
Jarku szkoda że nie można dać znaczka lubię to 🙂 Mam takie same zdanie na temat psychopaty Hubercika. Huberciku drogi psychopato proszę udać się do innego lekarza bo ten cię oszukuje. Skoro ciężko o dobrego psychiatrę i skoro potrzebujesz może na Broniewskiego w Szczecinie ktoś ci pomoże.
kinia temu
16 stycznia 2016 na 10:46
myśliwi to odpad nie ludzie. Dewianci, którzy braki w spodniach rekompensują długością lufy. Stąd ich agresja i całkowity brak empatii. A swoją drogą- dlaczego OBSŁUGA PROMU dopuściła do takiej sytuacji! Gzie KAPITAN- nachlany na mostku? mam nadzieję, że zostana wyciągniete konsekwencje za dopuszczenie do takiej sytuacji. PROM JEST PUBLICZNY- a skąd wiadomo, że np zwierze nie było WSCIEKŁE, albo zarobaczone?! Zagrożenie epidemiologiczne dla współpasażerów!!!! A kapitan NIC!A obsługa za tępa na reakcję. To za co im sie płaci z państwowej kasy?!
kasia temu
16 stycznia 2016 na 21:57
Kinia, jestem corka mysliwego i znam duzo mysliwych i nie sa to zadne odpady jak o nich piszesz, sa to normalni ludzie. Myslistw, to jest jest dla nich hobby, pasja. A co do obslugi promu – maja oni wpuscic kazdy samochod czekajacy w kolejce. Faktem jest jednak ze mysliwy powinien w pierwszej chwili jak pozyskal ta zwierzyne i zapakowal ja na specjalnym koszu – przykryc ja folia aby nie bylo widac co przewozi. Jezeli byl legalnie na polowaniu to istnieje specjalny zeszyt w ktorym mysliwi sie wypisuja jak ida na polowanie i co ustrzelili. A co do zagrozenia epidemiologicznego przypomnij sobie lekcje biologii – aby zarazic sie wscieklizna trzeba zjesc chore mieso – dajesz kawalek miesa do badania i lekarz weterynarz bada czy mieso jest zdrowe czy chore.
kinia temu
16 stycznia 2016 na 10:49
wolę ryjącego w ogrodzie dzika niż oglądanie zapitej gęby tepego mysliwego
Joanna and the forest temu
16 stycznia 2016 na 10:52
zapraszam od lat dziki do mojego ogródka ale jakoś nie przychodzą, mam solidne ogrodzenie. Choć mieszkam w lesie i dokarmiam w mrozy jabłkami te przepiękne zwierzęta gardzą moim ogródkiem.
Na prawdę nie wiem co trzeba zrobić ,żeby mnie w końcu odwiedziły…
▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚▚ temu
16 stycznia 2016 na 10:56
Ssij pałkę huberciku.
Jak Ci przeszkadzają dziki w ogródku, to zrób sobie płot biedaku.
Nie macie prawa decydować kto ma żyć, a kto nie.
Do swoich bachorów sobie strzelaj matole.
Będę Wam obcinał palce wskazujące bando bękartów.
ręce opadają temu
16 stycznia 2016 na 11:01
co ma wspólnego strzelanie dla przyjemności do zwierząt do regulacji populacji zwierząt? kiedyś robili to łowczy i dzikie zwierzęta… co eko coś tam- argumentów brakuje?
omb temu
16 stycznia 2016 na 11:19
Nie zapomnij ze to czlowiek zajmuje tereny zwierzat, druga sprawa ze to nie byl dzik tylko sarna. A po trzecie to natura zawsze sama umiala sie „regulować” i nie potrzebowala bandy nachlanych mysliwych
Tadeusz temu
16 stycznia 2016 na 11:38
drogi egoisto
jak mi dzik przekopie ogródek to sobie go przekopię od nowa po swojemu, a nie będę dzwonił po bandę morderców z ideami z tyłka aby mi ekosystem na ogródku naprawiali. Mówicie, że kochacie zwierzęta a „dbacie o nie” zabijając je.
gruba hipokryzja , uważam
iks igrek zet temu
19 stycznia 2016 na 01:29
ale odpowiedz godna debila