Połącz się z nami
„Piotr

Lokalne

[ZDJĘCIA I FILM] Skandal! Niemcy wjechali do Świnoujścia jak do siebie!

Opublikowano

w dniu

[dropcap]C[/dropcap]ztery autobusy należące do niemieckiej firmy przewozowej UBB zatrzymała straż miejska w Świnoujściu. Polski samorząd twierdzi, że firma nie wystąpiła o zgodę na korzystanie z przystanków autobusowych w mieście i dlatego nie może wykonywać regularnej linii. Prezydent Miasta Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz mówi, że podeptano wszelkie zasady i zepsuto wiele lat dobrosąsiedzkich stosunków. Niemcy jednak twardo stoją na swoim i chcą zarabiać w  Polsce pieniądze. Upierają się, że przepisy Unii Europejskiej są ponad polskim prawem, dlatego mają prawo wjeżdżać swoimi autobusami do Świnoujścia.

Kilka lat temu funkcjonowała transgraniczna linia autobusowa nr 290. Połączenia na spółkę wykonywała polska Komunikacja Autobusowa i niemieckie UBB. Niemiecki partner wycofał się jednak z umowy, a polski przewoźnik został z kredytem na zakup klimatyzowanych autobusów. Nowa prezes KA Elżbieta Bogdanowicz twierdzi, że rozmowy o wznowieniu linii trwały do ostatniej chwili i dziwi ją takie działanie niemieckiej strony.

Według rozkładu autobusowego linii niemieckiej 292, przystanków autobusowych w Świnoujściu miałoby być 7, a autobusy miałby zatrzymywać się aż 12 razy w ciągu dnia.

Niemiecki przewoźnik UBB stoi na stanowisku, że decyzja urzędu w Rostocku w sprawie uruchomienia transgranicznej linii była uzgadniana z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego w Polsce. Uważa także, że nie potrzebuje zgody polskiego samorządu na korzystanie z przystanków autobusowych, bo w przepisach Unii Europejskiej nic o takich zgodach nie jest zapisane.

Tymczasem straż miejska zatrzymuje niemieckie autobusy wykonujące połączenia w ramach regularnej linii. Sytuacja jest patowa i zakończy się prawdopodobnie sporem w sądzie.

Czytaj dalej
169 komentarzy

169 Comments

  1. Robrty Zakrzewski temu

    25 stycznia 2023 na 15:55

    Miasta przygraniczne utrzymujo

    się z handlu to w

    Nawet idiota

    Nie było by niemuw to niejeden sklep by splajtował i ogromne było by bezrobocie jesteśmy w UE stosyjmy się do przepisuw po 1 a po 2 jeżdżę tym autobusem co jest tańszy i huba każdy Kowalski hce jeżdzić taniej jak polscy przewoźnicy bojo się konkurencji mojo wiele za uszami
    Pe pewnie niepamnientacie jak była tylko TP i jak zakładaliśmy telefon to czekaliśmy miesioncami tego byście hcieli 1 przewoźnik ceny z kosmosu itd

  2. Helena temu

    19 maja 2022 na 07:32

    Co za problem? Zróbmy linię C i niech jeździ aż do Bansin.

  3. Brzenczyszczykiewicz temu

    14 września 2020 na 13:45

    Polskie Busy tak samo w niemczech staja na przystanku niemieckim,

  4. Franczesko temu

    10 marca 2019 na 21:23

    Dzidzia bizon-155 majne kamraten aleś gust onkel wermachtu

  5. Ja tu pracuję temu

    20 sierpnia 2018 na 10:55

    A z moich obserwacji wynika że w Świnoujściu jest więcej Polskich Niemców niż samych niemców czyli ludzi, którzy dawno temu wyjechali do niemiec a teraz przyjeżdżają do Polski i niemców udają i srają dalej niż dupę mają przyjeżdżają do Polski na wakacje bo tu mają taniej a udają kurwa zarobionych niemców a jak coś kupują to gadają po niemiecku i kur…. franka palą, że polskiego nie znają bo myślą że jak bedą gadać po niemiecku to zostaną lepiej obsłużeni. ŻENADA !!! Wstyd mi za was POLACZKI udajecie kogoś kim nie jesteście… Tak jak ci co w anglii na szmacie jadą a przyjeżdżają do Polski i opowiadają jak oni to w anglii nie żyją dobrze a są zwykłymi szmatami do podłogi…. Zmieńcie mentalność bo to dalej jest prostactwo i plebs a niemiecka tablica na samochodzie tego nie zmieni … Słoma z butów dalej wystaje… Jest takie powiedzonko … Cham ze wsi wyjdzie, wieś z chama nigdy…

    • Sylwia temu

      21 października 2018 na 21:25

      Niestety z bólem serca popieram

    • Emeryt temu

      7 grudnia 2018 na 10:52

      Masz rację, Świnoujście jest polski a szopy mają się podporządkować polskiemu prawu

      • Brzenczyszczykiewicz temu

        14 września 2020 na 13:47

        Nasze busy tak samo staja w niemczech na przystanku,

    • Emeryt temu

      7 grudnia 2018 na 10:58

      Masz rację, Świnoujście jest polskie a szopy mają się podporządkować polskiemu prawu

    • Lach temu

      17 grudnia 2018 na 22:09

      Popieram wypowiedź,nie zgadzam się tylko z nazywaniem Polaków polaczkami sam srasz w swoje gniazdo szkoda

  6. Turysta temu

    12 lipca 2018 na 15:25

    Odświerzyli słupy graniczne?? Przywróci8c spowrotem granicę z niemcami a wtedy wjazd i wyjazd na podstawie paszportów. Olpuć niemiecką Unię oseudoEuropejską!!!!

    • Hobbyturysta temu

      21 października 2018 na 19:50

      Zgadzam sie

    • Anonim temu

      26 lipca 2020 na 14:41

      Puścić nasze autobusy do nich i Po sprawie

  7. Turysta temu

    12 lipca 2018 na 15:22

    Odświerzyli słupy graniczne?? Przywróci8c spowrotem granicę z niemcami a wtedy wjazd i wyjazd na podstawie paszportów. Olpuć niemiecką Unię oseudoEuropejską!!!!

  8. agrypa temu

    28 maja 2018 na 07:09

    Kij ma zawsze dwa końce.

    Jak w Niemczech Polskie firmy robią nieuczciwą konkurencję niemieckim firmom, świadcząc usługi po zaniżonych cenach dumpingowych to jest dobrze !!!

    A gdzie jest swoboda działalności gospodarczej i wolność do konkurencji w ramach UE.

    My domagamy się tej wolności i swobody dla polskich firm ale gdy dany kraj UE np. Niemcy, Francja, itd. chcą aby działające polskie firmy prowadziły swą działalność uczciwie, nie zaniżając stawek, płacąc polskim pracownikom pracującym w ich kraju , odpowiednie wynagrodzenie wg prawa danego kraju, itd. to już jest źle, my podnosimy krzyk !!!

    • 㞢 㐃 㐅 ㄠ ᘝ 〄 temu

      29 maja 2018 na 17:44

      Kij ma dwa końce, ale widełki mają trzy.
      Pomijam kij, który miał dwa końce, ale ktoś jeden koniec odciął.

    • Anonim temu

      13 marca 2019 na 21:06

      A kto ma większosc rynku prasowego spożywczego itp w Polsce. NIEMCY. WIĘC JAK TO się ma do tego o czym piszesz

  9. taka prawda temu

    12 lutego 2018 na 13:28

    Dość już tych ukłonów w stronę Niemców .Wpierw wpuszczono tylnymi dzwiami do Świnoujścia przewoźnika promowego TT-Line ,który wyhamował rozbudowę floty polskiej firmy Unity Line zabierając zyski polskim firmom promowym ,a teraz jest problem z transportem komunalnym .Te wszystkie decyzje zapadały za rządów mafii PO-PSL .Czas przywrócić normalność .

    • maly temu

      29 listopada 2018 na 15:04

      teraz mafia pis nawet piachu zabraknie

      • The Polak temu

        16 grudnia 2018 na 00:21

        Nie cpaj wiecej

  10. ZIOMEK temu

    27 stycznia 2018 na 10:51

    Ja bym suchy chleb jadl a Niemcowi bym dupy niepodcieral !!!

    • Pióro temu

      11 maja 2020 na 21:30

      Ale podcierał byś a może nawet lizał obywatelowi Watykanu .

    • Anonim temu

      18 lutego 2022 na 07:41

      Ok oko ighfovh

  11. Ewa temu

    19 grudnia 2017 na 16:18

    Ile razy jestem w Świnoujściu tyle razy jestem zdumiona ilością Niemców tam bytujących.Czują się jak u siebie a ja mam wrażenie,że to tereny wciąż niemieckie i czuję się z tym żle!My, Polacy jesteśmy kulturalnym, grzecznym,miłym narodem,natomiast dookoła bezczelność i buta. Myślę,że pora na naszą metamorfozę – traktujmy naszych sąsiadów grzecznie ale stanowczo i bez zbędnych ceregieli,bez achów i ochów – w świecie zachodnim liczy się moc i siła!Płynęłam kiedyś/ponad 10 lat temu/ statkiem do Świnoujścia , na którym do polskich pasażerów zwracano się z megafonu po niemiecku ! Wszyscy pasażerowie byli oburzeni,rozlegały się gwizdy,miałam zamiar interweniować,wróciłam z wczasów dosłownie zniesmaczona.

  12. xxx temu

    10 grudnia 2017 na 12:18

    Pogonić to szwabskie tałatajstwo do Islamskiego Berlina !!!

    • Oj to temu

      23 grudnia 2017 na 17:50

      Przypatrz się Polski katolicki dzichadysto ilu masz swoich polskich morderców

      • 㞢 㐃 㐅 ㄠ ᘝ 〄 temu

        26 grudnia 2017 na 10:44

        Ilu❓❗
        -Nazwiska❗

    • Turysta temu

      15 czerwca 2020 na 08:07

      W Kołobrzegu, w niektorych hotelach, na roznego rodzaju wieczorkach tanecznych, Polacy!!!! grają i śpiewają tylko po niemiecku, dla Niemców.

      • zuben temu

        15 marca 2021 na 20:05

        Po niemiecku da się śpiewać tylko marsze.

  13. ere temu

    3 sierpnia 2017 na 14:50

    kieroecy niemieccy chyba powinni zarabiac tyle ile poslki kierowca po przekroczeniu granicy?13 pln brutto /h

    • Dodo temu

      27 stycznia 2023 na 12:20

      Ja jestem najszczęśliwszy gdy czuję się jak u siebie w domu gdy odwiedzam kraje Europy. Ich gospodarze starają się zadbać o dobre samopoczucie odwiedzających. Niestety inaczej jest u nas… Jak widzę to Ciemnogród Wszechogarniający. Ręce opadają.

  14. Ken temu

    3 sierpnia 2017 na 10:14

    To jest przykrywka, wożą teraz turystów po to ażeby sprawdzić co im wolno, jak się okaże że im wolno to zaczną wozić muzułmanów w jedną stronę

    • uksz temu

      3 sierpnia 2017 na 18:34

      nooo … Ty to na detektywa się nadajesz… 🙂

      • Scorpion temu

        6 sierpnia 2017 na 19:22

        Ken ma racje. Wiec UKSZ nie drwij,bo to prawda..

  15. 100noga temu

    3 sierpnia 2017 na 04:12

    A Niemce się dołożyli do budowy tego, z czego chcą korzystać? (przystanki, drogi) odprowadzają jakieś podatki do kasy miasta? Jeśli nie, to WYPAD!!…

    • Wypędzony temu

      3 sierpnia 2017 na 18:29

      To jest w końcu niemieckie miasto, Swinemuende. Wg Traktatu podpisanego w Poczdamie w 1945r. Ziemie Zachodnie, pomorze, Śląsk został przydzielony Polsce TYLKO w TYMCZASOWĄ administrcję na 50 lat. %0 lat już dawno minęło. A teraz rząd PiS domaga się reparacji wojennych od Niemiec. Każdy kij ma dwa końce!

      • Spokój temu

        4 sierpnia 2017 na 08:15

        Oj, biedactwo wypędzone. U Angeli ci chyba lepiej, nie? To co cię tak 4 litery bolą? Tak, jasne. Oddać szwabom Świnoujście i parę innych miast dorzucić – będą mieli gdzie upychać 'uchodźców’. A my się będziemy bić o 'nasz’ Lwów itd. Ale ludzie są głupi. Wolą wojny, zamieszki, przepychanki od pokojowego życia.

      • Mol temu

        4 sierpnia 2017 na 10:12

        Filozof i ty uważasz, gdyby to była prawda to niemiaszki przez te 22 lata nic by nie zrobiły żeby ziemię zachodnie były w ich granicach? To jest typowa szwabska metodach małych kroków. Uważają się za panów i władców Europy i prowokują. To samo powinny zrobić polskie firmy przewozowe, a bilety powinny być w złotówkach ciekawe ile czasu trzeba będzie aż niemiecka firma padnie. Popieram PiS w kwestii reparacji. Jak można zniszczyć kraj, wybić tyle milionów ludzi i nie zapłacić za to? SKANDAL to zbyt małe słowo.

        • Ogad temu

          4 sierpnia 2017 na 13:38

          Pamietaj że repsracje dzialają w obie strony.

          • Gazda temu

            5 sierpnia 2017 na 11:14

            Polska nie zaczęła wojny, aby ją karać jakimiś reparacjami.

        • Antykomunista temu

          13 sierpnia 2018 na 09:06

          a Ruscy mordowali przez 70 lat to kto więcej zamordował? Zatkało Kakao.

      • Janusz Koziar temu

        4 sierpnia 2017 na 11:02

        Pieprzysz. To może powiesz o ziemiach zagrabionych na wschodzie, przez Stalina? Są zasady. Polska to Polska Niemcy to Niemcy My słowianie a oni Germanie poczytajhistorię. Działanie 5 kolumny w Gliwicach i Katowicach, a potem broń swoich ziomków. Ja podpisuję się gościu wypędzony bo mam osobowość, a Ty jesteś nikim – wypendzony.

        • Ziuta temu

          12 listopada 2018 na 16:25

          Klucicie sie i Sami nie wiecie o co prawda jest ze gdyby nie turystyka niemiecka szwedzka i dunska to w swinoujsciu psy by dupami szczekali miasto szwagrow i tepota

      • mieszkaniec temu

        14 lutego 2018 na 12:28

        Kto cię wypędzał..wracaj…kup u swoich mieszkanie i żyj jak polacy..lub niemcy którzy już tutaj w tej oazie spokoju są…..roboty w pośredniaku w bród..

    • uksz temu

      3 sierpnia 2017 na 18:35

      Tak samo jak my Polacy płacimy za ich autostrady w Niemczech…

    • Johann temu

      3 sierpnia 2017 na 19:10

      Zbudowali Swinoujscie. To styknie

    • Ogad temu

      4 sierpnia 2017 na 13:36

      Mysle , ze wybudowano przystanki przy udziale dotacji z UE. A Polacy się dołożyli do niemieckich autostrad? Jeżeli nie to wypad.

      • Xl temu

        6 marca 2018 na 07:52

        Na te dotacje Polska się sporo dolozyla wiec spadaj klamco.

  16. A temu

    3 sierpnia 2017 na 01:09

    Ja się jedzie do Niemiec w żadnej restauracji po polsku nie mówią w Polsce karta niemiecka kelnerki muszą szprechać po niemiecku. W euro mogą płacić… wlazimy bez mydła

    • kumcio temu

      7 sierpnia 2017 na 20:37

      No niestety-wazelina narod jestesmy.

    • Anonim temu

      21 stycznia 2022 na 11:13

      PAWEŁO. Twój komentarz jest super niestety ale to bolesna prawda Polacy Niemcom u nas bez mydła to fakt wazelina.

    • Dodo temu

      27 stycznia 2023 na 12:26

      Jeśli będziemy częściej zaglądać do niemieckich restauracji to zrobią te menu po polsku. Na ten moment nie ma komu. Natomiast w wielu knajpkach po stronie niemieckiej w pobliżu granicy takie rzeczy już są od wielu lat.

  17. A temu

    3 sierpnia 2017 na 01:02

    Zauważcie ile Niemców mieszka w Świnoujściu już nie długo jak powiedzą jesteśmy u siebie

    • Kala temu

      4 sierpnia 2017 na 08:35

      A zauważyłeś ilu Polaków mieszka w niemczech

  18. Marsk temu

    3 sierpnia 2017 na 00:01

    Abstrahując od calej sytuacji. Wyjasni ktos dlaczego funkcjonariusz SM przekracza swoje uprawnienia i zatrzymuje pojazdy do kontroli. Ustawa o ruchu drogowym jasno mowi. Przez to komendant prace moze stracic. Po co sie sam napada?? I nie wie dodatkowo co moze SM. POLICJa zreszta tez.

    Strażnicy gminni (miejscy) są uprawnieni do wykonywania kontroli ruchu drogowego wobec:
    1) kierującego pojazdem:
    a) niestosującego się do zakazu ruchu w obu kierunkach, określonego odpowiednim znakiem drogowym,
    b) naruszającego przepisy ruchu drogowego, w przypadku ujawnienia i zarejestrowania czynu przy użyciu urządzenia rejestrującego;
    2) uczestnika ruchu naruszającego przepisy o:
    a) zatrzymaniu lub postoju pojazdów,
    b) ruchu motorowerów, rowerów, wózków rowerowych, pojazdów zaprzęgowych oraz o jeździe wierzchem lub pędzeniu zwierząt,
    c) ruchu pieszych”.

    • Bzzzz temu

      3 sierpnia 2017 na 11:22

      No masz chyba jasno napisane w artykule i pkt 2a. Zatrzymali się w niedopuszczalnym dla nich miejscu, tj. Przystanku autobusowym, z którego korzystać nie mogą.

    • pol temu

      3 sierpnia 2017 na 11:24

      Bo mają prawo zatrzymać pojazd do kontroli tak ja SG,SC,ŻW,IDno i Policja. A po drugie jakby tak zrobił Polski przewoznk dostałby mandat i to nie mały za wjazd bez porozumienia „obu krajów” i zawrócony do Polski. A oni zaczynają przeginać. Ktoś tu napisał że po naszej stronie w restauracjach i w sklepach i nie tylko są tłumaczenia po Niemiecku. A dlaczego niema tłumaczenia na Polski po Niemieckiej stronie. Musimy im wchodzić w dupę. Oni mówią że jak jesteś w Niemczech mów po niemiecku. To jak niemcy jadą do Polski niech mówią po Polsku. Traktujmy ich jak oni nas .

    • Mol temu

      4 sierpnia 2017 na 10:15

      Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem, a potem dyskutuj. Sznurówki Cię niestety wyprzedzily.

  19. ddddd temu

    2 sierpnia 2017 na 22:39

    Czy tak trudno przekazać Niemcom, że te przystanki są prywatne? i nie mają prawa z nich korzystać bo UE nie ma nic do prywatnych firm i ich własności i co z nią robią… Straż miejska powinna wystawiać mandaty płatne na miejscu…

  20. MK temu

    2 sierpnia 2017 na 20:01

    Pytanie. Czy niemieccy kierowcy dostają mandaty za brak świateł,bo w okolicach targu i nie tylko jeździ ich pełno. Ja za brak takowych dostałem. Byłem w Świnoujściu w lipcu.

  21. Rozbawiony temu

    2 sierpnia 2017 na 19:44

    „Uważa także, że nie potrzebuje zgody polskiego samorządu na korzystanie z przystanków autobusowych, bo w przepisach Unii Europejskiej nic o takich zgodach nie jest zapisane.” Głupie tłumaczenie z którego wynika że przepisy ustalane lokalnie w Niemczech można olać jeśli nie ma tego w przepisach Uni Europejskiej (pewnie dla tego pozwalają imigrantom na wszystko).

  22. były pracownik TVN i Gazety Wyborczej temu

    2 sierpnia 2017 na 18:14

    Zatrzymywać autobus niemiecki kontrolować szczegółowo tak z 30 minut i dawać mandaty z zakresu widełek maksymalne.
    Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz , pracowałem w GW i TVN i za napisanie czegoś takiego jak w pierwszym zdaniu byłaby od razu dyscyplinarka, tam jest cenzura gorsza niż za PRLu choć większość szefów tam są synami lub córkami towarzyszy rządzących w tym ustroju.

    • ASntoni temu

      2 sierpnia 2017 na 18:46

      To i pewnie Niemcy z naszymi samochodami bęą robić to samo . A czy to jest nam potrzebne.Trzeba było tylu lat zeby byłó normalnie wiec trzeba ton wszystko zepsuć.podeptać Czy o to chodziu ?????

    • Poldi temu

      2 sierpnia 2017 na 19:33

      Ty chlopie jestes z sekty pisuarskich patriotow bo glupszego czlowieka w dzisiejszych czasach poza tym obozem nie znajdziesz, stara cepeliacka tradycja i nienawisc katolicka narodu zawsze pokrzywdzonego

      • Ynga temu

        2 sierpnia 2017 na 23:08

        Poldi : a ty z zapewne z tej sekty debili co leżą na chodniku i i tupią w barierki? Po stylu wypowiedzi poznałam…taki kodosko-qresko-petruski.

        • zyga temu

          3 sierpnia 2017 na 21:43

          Trafione w sedno

      • bunia temu

        2 sierpnia 2017 na 23:36

        Aleś człowieku pojechał… Zastanów się bez tej Twojej cepeliackiej tradycji, która Cię chyba dotyczy: do Berlina nie możemy wjechać samochodem bez normy X (chyba 5). Tak? Czy coś jest o tym w przepisach europejskich? Raczej nie. Czy się stosujesz? Tak, bo Berlin czy land czy kot wie kto ustalił sobie takie prawo. Niemcy sa na swoim i mogą sobie takie coś uchwalić. Ich państwo, miasto, itd. Czy nasi kierowcy spoza firm opłacających przystanki, nie posiadający zgody na zatrzymywanie się na przystankach mają prawo zatrzymać się na przystankach np. w Świnoujściu? Nie, bo za to są wysokie kary i każdy normalnie myślący polski kierowca nie wjedzie na przystanek, na którym mu nie wolno się zatrzymać (dotyczy całego kraju). To dlaczego takie prawo dajesz bezczelnym Niemcom? Oni dobrze wiedzą, że nie mogą się zatrzymać na tych przystankach – i mają w d… miejscowe prawo. Bez problemu takie prawo pewnie by otrzymali – wiąże się to jednak z wniesieniem jakichś opłat, bo przystanki trzeba utrzymać, posiadać jakiś grunt, utwardzić, zamontować tablice informacyjne, wiaty. Skoro Niemcy tacy dobrzy – niech wykupią sobie 7 wysepek w Świnoujściu, wybrukują, oznaczą i się tam zatrzymują. Ciekawe, czy jak jakieś autobusy incognito by się tam zatrzymywały – czy byliby wtedy zadowoleni? Czy o takich protestach tez byłaby jakaś wzmianka w unijnych przepisach? Ci Niemcy (firma transportowa)po prostu traktują nas jak buraków i nie widzę powodów, żeby wylizywać im jeszcze za to zady … w ramach dobrosąsiedzkiej współpracy 🙂 A tak a’propos: jestem katoliczką i sama boję się wjechać do zatoczki autobusowej – są za to wysokie kary

        • dieselpeter temu

          3 sierpnia 2017 na 21:19

          Bunia do berlina nikt nie wjedzie bez zielonej naklejki 4. I tutaj jest roznica , dotyczy to takze i niemcow.

        • Inari temu

          5 sierpnia 2017 na 17:21

          ????co ma wiara katolicka wspolnego do wjazdu na przystanek autobusowy ????????????a propo jak sie gora nie dogada to Plebs bedzie macil

      • Kofik temu

        17 września 2018 na 21:01

        Nadstaw jeszcze dupa niemcom bo łaskę juz robisz

    • Sobiepan temu

      3 sierpnia 2017 na 09:50

      Sądząc po stylu Twojego wpisu, to w GW pracowałeś na stanowisku konserwatora powierzchni płaskich. Zastanawiam się, skąd więc u Ciebie wiedza na temat cenzury?

      • Bolek temu

        4 sierpnia 2017 na 10:23

        O zwolennik GW prawda Cię boli? Przecież nie trzeba mieć dużego ilorazu inteligencji żeby to wiedzieć. Wystarczy czytać. Problem w tym, że jak się zaduzo czyta to powstają nieodwracalne zmiany w mózgu i staje się pożytecznym idiotą.

    • Monika temu

      3 sierpnia 2017 na 10:01

      co za troll pisowski 😀

      • Anonim temu

        5 stycznia 2019 na 10:05

        MONIKA JESTES ŻAŁOSNA

  23. Robert temu

    2 sierpnia 2017 na 15:27

    Zamknijcie granicę i po kłopocie. Nie będzie Niemców i tłoku przez nich spowodowanego. To że ubędzie połowy kasy z turystyki w budżecie to przecież nie problem.

    • Mik temu

      2 sierpnia 2017 na 17:40

      Dunczycy juz 2 lata temu zamkneli granice z Niemcami, a turystow niemieckich w tym roku tyle, ze domow letniskowych zabraklo.

      • Andy temu

        2 sierpnia 2017 na 23:36

        Widziałeś tą „zamkniętą” granicę?

    • Grace temu

      2 sierpnia 2017 na 17:52

      Tu chodzi o wspolprace
      raz juz Niemcy Polakow wykiwali
      I teraz znowu wznowili przewozy
      ale bez wspolpracy z Polska
      czy to jest w porzadku

    • B..B. temu

      2 sierpnia 2017 na 19:41

      Tak drodzy komentatorzy porządek musi byc. Jesli my nie możemy u nich zatrzymywac się poza wyznaczonomi miejscami, to vice versa , ale my jedziemy do nich do pracy, a Oni na zakupy do nas. Tak czy siak mamy z tego kasę. Pozdrawiam.

  24. ziuta temu

    2 sierpnia 2017 na 14:02

    jak świat światem , nigdy Niemiec i Rusek nie będzie Polakowi bratem

    • uksz temu

      3 sierpnia 2017 na 18:39

      A Polak Polakowi??

  25. Kici Kici miał temu

    2 sierpnia 2017 na 13:17

    Jak jedziecie Polki podcierac tyłki Niemcom to wszystko jest cacy

    • horbek temu

      2 sierpnia 2017 na 14:21

      Jakby nie jezdzili podcierac to byscie helmuty w gownach zgnili

    • myjaca osrane dupy temu

      2 sierpnia 2017 na 16:33

      Palancie,a dasz mi jesc w Polsce,utrzymasz mnie?Wez sie pier..nij w ten pusty leb.Co ma wspolnego praca opiekunek debilu z autobusami?Zmien ziolo,bo to juz ci mozg wyzarlo.

      • Mandaryn temu

        2 sierpnia 2017 na 18:24

        Zaprezentowałeś iście polską kulturę. Wstyd mi za ciebie.

        • Ktos temu

          3 sierpnia 2017 na 10:07

          Wstydź się za siebie, zasrancu!

      • zolant temu

        2 sierpnia 2017 na 21:05

        Kto ma godność i ambicje a nie tylko jakieś konsumpcyjne podejście do życia nigdy nie zrozumie że Polak brzmi dumnie. Ja dzisiaj za nic w świecie nie chciałbym być szwabem czy Francuzem. jestem Polakiem i mimo że żyję skromniej jestem szczęśliwy. Nie czuję się jak śmieć imigrancka w Niemczech

      • zolant temu

        2 sierpnia 2017 na 21:06

        Kto ma godność i ambicje a nie tylko jakieś konsumpcyjne podejście do życia nigdy nie zrozumie że Polak brzmi dumnie. Ja dzisiaj za nic w świecie nie chciałbym być szwabem czy Francuzem. jestem Polakiem i mimo że żyję skromniej jestem szczęśliwy. Nie czuję się jak śmieć imigrancka w Niemczech

      • Bolesław temu

        3 sierpnia 2017 na 09:14

        Jest tyle innych prac. Nie trzeba myć dup starym faszystom. Więcej honoru.

        • zuben temu

          15 marca 2021 na 20:19

          Ale on nic innego nie umie robić.

    • Gacek temu

      3 sierpnia 2017 na 00:04

      A ty jak siedzisz w Polsce to piszesz że polak jejdzi pocierać dupe Niemcówi ale jak ty bys wyjechał na niemcy to by bylo wszystko ok

  26. Marek Jankowski temu

    2 sierpnia 2017 na 12:44

    IV Rzesza już zaczyna prowokować jak w 39roku

  27. ja_pie*dole temu

    2 sierpnia 2017 na 11:04

    ciężko się was czyta. wstyd mi

    • ⧿ⴺΔⴻⵒϢΖΗᦿΓ⧿ temu

      2 sierpnia 2017 na 13:41

      Czytanie komentarzy jeszcze obowiązkowe nie jest, więc w czym masz problem dzieciaku?

  28. Marek temu

    2 sierpnia 2017 na 10:38

    Te autobusy będą przywozić jeszcze więcej niedobrych Niemców , tych Niemców z których żyje Świnoujście

    • zubenelgubenupi temu

      5 września 2021 na 00:05

      Gdyby było mniej Niemców, to by było więcej turystów z innych stron, ale to niemieckie bydło odstrasza normalnych ludzi.

  29. zieba jozef temu

    1 sierpnia 2017 na 22:45

    Polskim autokarom nie wolno się zatrzymywac poza wyznaczonymi przystankami.Muszą miec zezwolenie miejscowych władz .Oczywiscie mowię o przystankach w niemczech.

    • Nowak temu

      2 sierpnia 2017 na 09:49

      Tak to prawda. Za Niemców trzeba sie wziąć i zacząć traktować ich tak j ad k oni nas.

      • SKANDAL!!! temu

        2 sierpnia 2017 na 12:55

        frajerzy debile beda ich bronic. A tu czas pokazac gdzie ich miejsce. Przejedzcie sie do kolobrzegu gdanska. Pelno starych szwabow sobie rzadzi sie naszymi miastami. K…a co to ma byc?Ceny tez dla szwabow w Euro!! SKANDAL

    • Krzysztof Augustyn temu

      2 sierpnia 2017 na 10:19

      Nie wypowiadaj się sprzedajny frycu w naszych sprawach 5kolumna fałszywe świnie

  30. Ja temu

    1 sierpnia 2017 na 22:39

    To co w komentarzach jest poposane to skandal. Wstyd mi za Polakow. Co za swinie

    • Mike temu

      1 sierpnia 2017 na 22:50

      Pomyśl o sobie

    • Anonim temu

      1 sierpnia 2017 na 23:18

      Spadaj szkopie na swoj dojczland

    • hm temu

      2 sierpnia 2017 na 06:44

      Napisał ktoś, kto nawet nie wybrał polskiej klawiatury.

    • Anonim temu

      2 sierpnia 2017 na 08:53

      Świnia to ty jesteś

    • AXA temu

      2 sierpnia 2017 na 09:32

      To nie jest strona dla folksdojczów. Spadaj.

    • qwe temu

      2 sierpnia 2017 na 10:09

      Niemcy to jednak barbarzyński kraj załatwia sprawy tylko siłą i żadnego poszanowania prawa. Niemcy to kraj w którym nie ma żadnych zasad moralnych. Tylko jak przyjeżdżają Niemcy to albo gwałcą albo kradną.

    • Anonim temu

      2 sierpnia 2017 na 11:36

      Pogiety folksdojczu, spadaj do siebie-niemieckiego muzolandu…

    • Criss temu

      2 sierpnia 2017 na 15:30

      A ty kim jestes,?

  31. Alex temu

    1 sierpnia 2017 na 22:15

    Pokroić opony, obrzucić farbą i kamieniami najeźdźców… a polską policję poprosić żeby nie spieszyła się zbytnio w przypadku zgłoszenia. Szkopy zmyją się ze Świnoujścia w dwa dni.

  32. Krzysiek temu

    1 sierpnia 2017 na 21:47

    Ludzie coś Wam powiem, jestem jak to się mówi PIS-iorem, ale chce być w miarę rzetelny. Jesli tak Was bulwersuja te autobusy, nie mówię że sa ne legalne czy nie, to musi rozstrzygnąć prawdopodobnie sąd, ale wiecie ile polskich busów jedzie codziennie do Niemiec ? Ile Polaków i Polek jedzie tam do pracy ? Ile siedzi tam na socjalach? Nie wypisujecie że to faszyssci, bo kilka autobusów wjechało do PL. To nie czołgi, przestańcie, to trzeba po prostu wyjaśnić i dojść do porozumienia. Mamy zrec sie i z Niemcami i z Ruskimi ? Juz wyszło nam to bokiem. Skoro chcielismy do Unii musimy tez respektowac prawa unijne, albo z niej wyjść. Nie mówie o uchodźcach, bo sobie ich przyjeli bez pytania innych o zgodę, więc to ich pasztet, ale sprawy takie jak transport czy inne gospodarcze i handlowe musza być wzajemnie rozwiązywane.

    • Barbara temu

      1 sierpnia 2017 na 22:04

      Krzysiek, tu nie chodzi ile busów wozi rejsami ludzi do Niemiec do pracy czy po coś tam, tylko o regularne linie z Niemiec do Polski a to róznica jeździć jak np. PKS a Miejski.

      • Lena temu

        2 sierpnia 2017 na 01:30

        Eeee….to autobus miastowy a nie przewozowy . A na polsce nie zarobia polakow zatrzymuja na pl blachach karaja a my co tez mamy im odposzczac ?

      • Krzysztof P. temu

        2 sierpnia 2017 na 11:54

        Pani Barbaro, „Sindbad” z Opola wykonuje setki regularnych kursów codziennie z Polski do Niemiec (i nie tylko!). W polu to one się nie zatrzymują, tylko na przystankach/dworcach. Coś mi tu śmierdzi jakąś nagonką na UBB. Nie wróży do dobrze dla interesów Świnoujścia.

        • do krzysdia temu

          2 sierpnia 2017 na 12:48

          ale idiota xD chodzi o samowolke, ale za głupi na to jesteś by zrozumieć. i co z tego ze jestes z pis, to pokazuje kto to taki pisior

    • gilka1 temu

      1 sierpnia 2017 na 22:15

      Panie Krzysiu! Zgadzam się z Panem, że trzeba takie sprawy wyjaśniać pokojowo i zgodnie z prawem.

    • Anna Dziewanowsk temu

      1 sierpnia 2017 na 22:21

      Tak duzo prawdy jest w tym co piszesz, tez tak uwazam.Skoro nas tam jada jak do sidbie wiec jakim prawem robimy z tego problem.Moim zdaniem powinno to byc prawnie zalatwione ze kazdy wjazd takiego autokaru owinnien byc odnotowany powinni oplacic za korzystanie z naszych drog.Pasazerowie powinni byc poddani kontroli by wykluczyc przerzut imigrantow, narkotykow czy broni.Tak sie dzieje w wielu krajach i nie stanowi to problemu.

      • Jacek temu

        2 sierpnia 2017 na 13:01

        Niestety weszla Pani do EU bez znajomosci prawa. Polska jest czlonkiem UE i obowiazuje uklad z Szengen. Wiec kontrole , o ktorych Pani mowi nie moga miec miejsca. Proponuje wiec nastepnym razem kiedy Pani bedzie na cokolwiek i kogokolwiek glosowac zastanowic sie nad tego konsekwencjami, a przede wszystkim czytac programy wyborcze, ksztalcic sie, uczyc jezykow, podrozowac ( takze do Niemiec), odwiedzic osrodki dla azylantow, porozmawiac z uchodzcami, pojsc do kosciola, usmiechac sie i pomagac potrzebujacym.

        • Banita temu

          2 sierpnia 2017 na 15:49

          Proszę wybrać się autobusem do Niemiec. Prawie każdy autobus jest kontrolowany. Więc jak widać kontrole mogą mieć miejsce. Zwłaszcza pojazdów komunikacji publicznej, gdzie kierowca nie pyta kogo przewozi.

        • Anonim temu

          2 sierpnia 2017 na 19:04

          a co to za miasto szegen to w chinach?

          • Jarek temu

            2 sierpnia 2017 na 22:51

            Pani napisała poprawnie nazwę Szengen, bo obowiązuje polska pisownia nazw i miejsc. Dlatego nie piszemy Canada ale Kanada

        • ANN temu

          3 sierpnia 2017 na 04:26

          Kontrole nie moga miec miejsca bla bla bzdura kto nie jezdzi ten klepie belokot.Niemcy sprawdzaja Polskie autobusy bardzo czesto prosze nie klamac bo ze ta Pani nie zna obowiazujacych praw w uni bo to nie prawda.Niemcy kontroluja nie tylko oznakowana policja ale tez po cywilnemu i maja w dupie prawa uni ,!!

        • Ktos temu

          3 sierpnia 2017 na 10:11

          Nie masz zielonegonpojecia o układzie z Schengen…

      • Ada temu

        2 sierpnia 2017 na 17:30

        Problem może być jeden My tam do pracy a oni mogą nam regularnie podsylac ciapakow na niemieckim paszporcie z instrukcja gdzie ma maja się dalej zgłosić Teoria spiskowa?Kto wie ?może jak się rozkręca to już nie

    • Miras temu

      1 sierpnia 2017 na 22:24

      czytamy ze zrozumieniem czy te nasze busy które jeżdżą do Niemiec zatrzymują się na przystankach i przewożą Nimców ?? zarabiając na tym ?? Jak sądzisz człowieku czy pierwszy lepszy Polak mógłby w Polsce obsłgiwać linie bez pozwolenia

    • Anonim temu

      1 sierpnia 2017 na 22:26

      Mosz Recht ????????????

    • Szlachcic temu

      1 sierpnia 2017 na 22:33

      Jak mawiał wielki Polak Hipolit Cegielski- Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród…. Taki z pana pisior jak z Kaczyńskiego Piłsudski.. Oni przynajmniej udają eurosceptycznych.

    • Bus temu

      1 sierpnia 2017 na 22:39

      Zadzwoń do pierwszej z brzegu firmy i spytaj ile płacą za używanie przystanków w D, zdziwisz się.

    • REGINA DONARSKAr temu

      1 sierpnia 2017 na 22:45

      Panie Krzysztofie , nie podzielam Panskiego zdania -podejrzewam natomiast ,ze Niemcy stopniowo wchodza na tereny POLSKI w celu pozniejszego ich przywlaszczenia , na co od dawna maja chrapke….To jest niekorzystny uklad dla POLSKI !!!!!!!

      • Zojka temu

        2 sierpnia 2017 na 10:05

        Hahahaaaaaa buahahahaaa czyli my tez chcemy zawłaszczyć np.Berlin bo jezdzą tam regularnie nasze autobusy?

      • uksz temu

        3 sierpnia 2017 na 18:43

        No na pewno… JUż są pod Warszawą 🙂

    • Agnieszka temu

      1 sierpnia 2017 na 22:49

      alez oczywiscie ze jezdza sama bylam pilotem Sindbada i powiem Tobie ze kazde zatrzymanie autokaru na niemieckim przystanku autobusowym to koszt 20 Euro a co do busow to te akurat z ludzmi jada pod konkretny adres a nie zabieraja pasazerow z ich przystankow i nie zarabiaja w taki sam sposob jak liniowe autobusy wiec proponowalabym uruchomic dodatkowo linie neuronow pod kopula [pozdrawiam Agnieszka

      • KAZIK temu

        2 sierpnia 2017 na 12:51

        nIE DAJCIE SIE ZWARJOWAC lEPIEJ MIEC STU PRZYJACIO JAK JEDNEGO WROGA

    • Chilicobra temu

      1 sierpnia 2017 na 22:53

      12 razy dziennie przyjadą i zgarną pieniądze za bilety a Polski przewoźnik pójdzie na szczaw i mirabelki. Niemiec niech rządzi u siebie!

    • Zbigniew temu

      1 sierpnia 2017 na 23:04

      Panie Krzysztofie po pierwsze my jedziemy transitem ,a i oni też tu jeżdżą po drugie Niemcy stopniowo chcą zawłąszczyć Polską i stosują od nitki do kłębka. Nie zastanawiało Pana dlaczego cicho siedzi Erika Schteibach,która walczyła o ziemie ,które są teraz po stronie Polskiej? Otóż siedzi cicho ,bo Merkelowa ją uciszyła powiedziała jej żeby siedziala cicho,a Polaków za pomocą PO i Nowoczesnej wykupi i tak się dzieje niestety. Przypomnijmy,że za czasów PO Niemcy wykupili 90% mediów w Polsce za bezcen, Niemcy wykupili też np. Za 2 mld euro udziały w polskich bankach ,które to były de facto warte 66mld euro . Czy jeszcze Panu więcej przykładów napisać ? Proszę pilnie sledzić co się dzieje w Polsce !

      • uksz temu

        3 sierpnia 2017 na 18:45

        Więcej przykładów… 🙂 Ale fanaberie 🙂

    • Anon temu

      1 sierpnia 2017 na 23:34

      Ale jak Niemcy przyjeżdżają do ścia i zostawiają swoje renty na straganach i u lekarzy albo jak Polacy siedzący na socjalu w de i wydający ten socjal w pl albo wypłaty to niekt nie robi problemu ze niemieckie pieniądze zostawiaNe są w pl.albo jak Kindergeld pobierają jak dziecko jest w pl.a o głupie bilety afera.polski autobus tańszy to jezdzijcie polskim nikt wam nie karze jeździć niemieckim.

      • Kinga temu

        2 sierpnia 2017 na 10:52

        Zgadzam się z Twoją wypowiedzią w 100%-ach.
        Czas drugiej wojny światowej się już skończył,a inni wciąż tamtymi czasami żyją!

      • zdzichu temu

        2 sierpnia 2017 na 16:47

        A czy Niemcy z laski przyjezdzaja na polski targ czy do lekarzy ? Jest taniej ,ogarnij sie czlowieku

    • mm temu

      1 sierpnia 2017 na 23:46

      Krzysiek , a co tutaj ma do rzeczy informacja za jaką opcją polityczną jesteś….. Ja myślę , że ” nie jesteś PiSiorem ” jak deklarujesz . Masz intelekt bliższy lemingowi , więc nie troluj , bo ci pomysłów zabraknie .

    • Ewa temu

      2 sierpnia 2017 na 01:44

      Popieram!

    • Ego temu

      2 sierpnia 2017 na 10:51

      A wiesz ile Niemcy nam ukradli podczas wojny dlatego musimy tam jeździć i normalne pieniądze zarabiać bo zniszczyli wszystko co się dało rozumiesz a teraz sobie wjezdzaja jak do siebie ja mówię WON

      • Polak temu

        2 sierpnia 2017 na 16:25

        Zniszczyli Polskę, namordowali Polaków, ukradli złoto, i inne cenne rzeczy, nie wypłacili odszkodowań (tylko Polsce), potem ukradkiem nawykupowali za przyzwoleniem „polskich polityków” za bezcen naszych zakładów przemysłowych, hut, stoczni, kopalń, nabudowali swoich marketów nie płacąc podatków i banków wyprowadzając nasze pieniądze z Polski i wyzyskując polskich robotników, a teraz pozwalają sobie na nieuprawniony wjazd i korzystanie z przystanków! Polski właściciel firmy przewozowej musi mieć zgodę na zatrzymywanie się na przystankach, a obcy to już nie? Co z tego że Niemcy zostawiają swoje pieniądze w Świnoujściu? Zostawiają w Kauflandzie, bo jest taniej! A te ich zostawione pieniądze i tak do nich wrócą! Oni robią tylko dobry interes bo kupują taniej, inaczej utopiliby nas w łyżce wody! Ktoś z komentujących dobrze zauważył, że za chwilę może będą próbować tymi autobusami przewozić do Polski nachodźców, bo inaczej się nie udało. Ech…A wy młodzi, lepiej obserwujcie co się dzieje i myślcie, bo przyszłość wasza i waszych dzieci przed wami!

    • Anonim temu

      2 sierpnia 2017 na 11:00

      Zgadzam sie

    • Janusz temu

      2 sierpnia 2017 na 17:16

      Nie pleć głupot. Aby świadczyć usługi transportowe w Polsce należy mieć na to zezwolenie władz. Takie jest prawo. I jego naruszenie przez kogokolwiek powinno mieś skutki.

  33. NACJONALISTA temu

    1 sierpnia 2017 na 21:28

    BARDZO PROSTE…NIE KORZYSTAC Z AUTOBUSOW UBB I SIE ZMYJA A JAK NIE TO PARE GRANATOW…A FAKT NASTEPNYM RAZEM PRZYWIOZA TERRORKE Z BRODAMI I KOZAMI…HAHAHA

    • marek temu

      1 sierpnia 2017 na 21:39

      I w taki sposób Niemcy kolejny raz złamią prawo. Tak być może emigrantów nielegalnie próbują przemycić. Ponieważ ci którzy są w Europie są przestępcami, ponieważ nieletalnie dostali się na kontynent. Mało kto o tym mówi To Są przestępcy!!!! Jestem za pomocą w krajach gdzie toczy się wojna ale to są „szczury” młode solne chłopaki.

  34. Anonim temu

    1 sierpnia 2017 na 21:25

    przyjeżdżają jak do siebie bo mają taniej i nie nauczą się nawet po polsku Dziękuję po posiłku,Masakra Świnie niemieckie!!!????????????

  35. Horvat Aleksandra temu

    1 sierpnia 2017 na 20:56

    niemcy znow pokazali akurat 1 sierpnia ..czuja sie bezkarni Rzad Polski nie powinien odpuscic Niemcom to nasz kraj i tu jest prawo Polskie nie Unijne..teraz autobusy a pozniej? co–trzeba sie przeciwstawic Niemcom oni nie sa Panami Swiata juz nie raz pokazali na co ich stac …dosyc tego –dlaczego Rzad Polski nie interweniuje….

    • REGINA DONARSKAr temu

      1 sierpnia 2017 na 22:50

      Co wogole dzieje sie z RZADEM POLSKIM -niedawno bylismy zachwyceni , ale teraz stwierdzam , ze w RZADZIE zaczyna sie sytuacja (sorry) : KAZDY #$%^&* NA SWOJ STROJ !!!!

    • Swinemünder temu

      10 maja 2018 na 23:42

      Tak prawo UE jest wazniejsze od polskiego na terenie wewnatrzunijnym a wiec rowniez w Polsce !

      • 㞢 㐃 㐅 ㄠ ᘝ 〄 temu

        11 maja 2018 na 08:12

        Lewackim prawem unijnym można sobie d**ę wytrzeć.

  36. AngelaMakrela temu

    1 sierpnia 2017 na 20:47

    Może my im wysyłajmy nasze autobusy, skoro prawo UE stoi ponad prawem Polski 😀

  37. Marian temu

    1 sierpnia 2017 na 20:30

    Nowa wersja prowokacji gliwickiej?

    • marek temu

      1 sierpnia 2017 na 21:28

      Reparacji wojennych nie zapłacili, więc się rozzuchwalili. My im drogę zastawili, najazd utrudnili.

  38. Anonim temu

    1 sierpnia 2017 na 20:21

    Jezeli raz ustapimy ,to ulegniemy ,trzymajmy sie swoich zasad.

  39. rotszyld temu

    1 sierpnia 2017 na 20:20

    UE to fasyzstowska IV rzesza.

  40. Stanisław Motycki (von Habsburg - Lothringen) temu

    1 sierpnia 2017 na 18:30

    Jak nazywa się ten Niemiec który tak uważa , że UE przepisy są ważniejsze ?

  41. Anonim temu

    1 sierpnia 2017 na 16:57

    a w sądzie UBB wygra, chwalicie unię, a dla patriotów unia to pijawka która zessawa pieniądze, i tożsamość narodową, nie wiem czym się tak polacy ekscytowali jak do niej wchodzili, wiadomo było że szukają dojnej krowy na socjjal, tak trudno się domyślić? przez ponad rok polska nie korzystała z funduszy unijnych, o tym się nie mówi, a teraz jeszcze sankcje… to teraz powiedzcie po co nam ta unia? W imie lepszego życia pod sztandarem szariatu?

    • Marcin temu

      2 sierpnia 2017 na 15:33

      Niech najpierw Niemcy i Francja na siebie naloza sankcje bo nie przyjęli deklarowanych liczb uchodzcow. Niemcy 29% z deklarowanej liczby a Francja 17%. Innym wytykają a sami źle robią i wtykają na siłę a jak nie to sankcje. Poszukajcie w mecie a sami się przekonacie

  42. anty temu

    1 sierpnia 2017 na 15:05

    przecież to logiczne – utrzymywać przystanki będziemy my, a zarabiać na transporcie będzie angela

    • Mirek temu

      1 sierpnia 2017 na 22:06

      Jeszcze nie widziałem żeby w jakimkolwiek mieście komunikacja miejska była dochodowa i zarabiała. Wszędzie ten transport jest dotowany z podatków. Tylko żeby się na ten temat wypowiadać to warto trochę temat zgłębić a nie pleść androny.

  43. Marek temu

    1 sierpnia 2017 na 13:49

    Niemieckie chamy pchają się w butach do Polski i śmią mówić ,że prawo unii stoi ponad naszym

    • REGINA DONARSKA! temu

      1 sierpnia 2017 na 22:52

      Taka jest PRAWDA !!!!!!!

  44. ⧿ⴺΔⴻⵒϢΖΗᦿΓ⧿ temu

    1 sierpnia 2017 na 13:30

    Na razie autobusy, potem wjadą czołgami jak w 1939 roku.

    • marcin temu

      1 sierpnia 2017 na 13:47

      Ale do Świnoujścia? W 1939 roku było przecież niemieckie, to jak mieli tam wjeżdżać?

      • Cwancyngiel temu

        1 sierpnia 2017 na 21:57

        Jaki historyk..czytaj wątek od początku a niemiaszki nasrają ci na łeb

      • ⧿ⴺΔⴻⵒϢΖΗᦿΓ⧿ temu

        2 sierpnia 2017 na 10:26

        Ale ja Marcinku nie napisałem nic o Świnoujściu.
        Chciałeś być najmądrzejszy, a wyszedłeś na bylekogo…
        Byś nawet nie zrozumiał ironii, gdyby wyskoczyła z krzaków i kopnęła Ciebie w d☄⚐ę.

    • marek temu

      1 sierpnia 2017 na 21:34

      Za Strażą Miejską powinna pójść nota dyplomatyczna, że niemiecka firma nie respektuje prawa Polskiego. Oraz Zimmermannowi przesłać jak Niemcy depczą prawa Polski. A czepiają się naszych ustaw.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Lokalne

Noc Sów 2023 w Wolińskim Parku Narodowym

Opublikowano

w dniu

Noc Sów pachnie już wiosną i budzącym się życiem, a wieczorny spacer skrajem lasu może okazać się bardziej pasjonujący niż myślimy.

To bardzo aktywny czas dla większości naszych sów. Są w trakcie okresu godowego – i pohukują tak że włos jeży się na głowie – albo pióra oczywiście. Sowom z podniecenia – innym mieszkańcom lasów z przerażenia…

Woliński Park Narodowy wspólnie z Europejskim Funduszem Rozwoju Wsi Polskiej – Centrum Współpracy Międzynarodowej w Grodnie, zapraszają wszystkich sympatyków ornitologii do wzięcia udziału w Nocy Sów 2023.

 

Koordynatorem Ogólnopolskim Akcji jest Stowarzyszenie Ptaki Polskie. Wydarzenie odbędzie się w dniach 24 i 25 lutego 2023 r. wg harmonogramu przedstawionego na plakacie. W programie m. in. prelekcja o biologii i zwyczajach sów, wystawy, quizy przyrodnicze o sowach, nasłuchiwania sów w terenie – w wybranych punktach terenowych parku.

Wszystkich uczestników zapraszamy do udziału w Akcji, włączenia się w aktywne rozpoznawanie głosów sów i wymianę doświadczeń przy grillu. Na wydarzenie obowiązują zapisy.

Czytaj dalej

Lokalne

Piłka koszykowa chłopców w ramach liceliady 2022/2023

Opublikowano

w dniu

W środę 8 lutego w hali sportowej Uznam Arena przy  ulicy Grodzkiej 5 odbyły się  Mistrzostwa Miasta Świnoujście w Piłce Koszykowej  Chłopców  w ramach Licealiady.

Organizatorem turnieju był  Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz” w Świnoujściu. Do rozgrywek przystąpiło sześć zespołów ze świnoujskich szkół średnich:   LO MIESZKO, CEZiT, ZSM, CKZiU, LOGOS, WZDZ. Turniej rozegrano systemem „ pucharowym”, z podziałem na dwie grupy. Zwycięzcy grup rozegrali mecz o miejsce pierwsze w turnieju, a zespoły z miejsca drugiego, mecz o miejsce trzecie. Spotkania dostarczały wielu ciekawych akcji, można było podziwiać umiejętności koszykarskie, duże  zaangażowanie i grę do ostatniej minuty.

Po bardzo wyrównanej rywalizacji:

I  miejsce  –  Centrum Edukacji Zawodowej i Turystki w Świnoujściu
II miejsce  –  Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I w Świnoujściu
III miejsce – Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Świnoujściu
IV miejsce  –  Zespół Szkół Morskich im. inż. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Świnoujściu
V miejsce  –  Zachodniopomorskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Świnoujściu
VI miejsce  –  I Liceum Społeczne Fundacji LOGOS ul. Grunwaldzka 47 w Świnoujściu

Pierwszy zespół reprezentować będzie nasze miasto w Mistrzostwach Województwa. Na zakończenie turnieju każda drużyna otrzymała okolicznościowe puchary ufundowane przez Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz”.

Foto: OSiR Wyspiarz 

Czytaj dalej

Lokalne

Świnoujscy uczniowie znają już zasady bezpieczeństwa w trakcie ferii zimowych

Opublikowano

w dniu

W okresie zimowym funkcjonariusze Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu prowadzą działania na rzecz bezpieczeństwa w trakcie ferii zimowych na terenie powiatu Świnoujście.

W obiektach oświatowych prowadzone są prelekcje o charakterze informacyjno-edukacyjnym. Poruszane są tematy bezpieczeństwa jak i udzielania pierwszej pomocy.

Ponadto Koment Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych oraz opiniuje obiekty, w których organizowany jest wypoczynek dzieci i młodzieży na terenie powiatu Świnoujście.

 

Zdjęcia: KM PSP w Świnoujściu

Czytaj dalej

Lokalne

Do końca sezonu grzewczego trwać będą kontrole dronem

Opublikowano

w dniu

Świnoujscy strażnicy miejscy wraz z policją do końca sezonu grzewczego kontynuować będą kontrole dronem wyposażonym w system obserwacji i analizy powietrza „SOWA”. W kilka sekund urządzenie może skontrolować skład chemiczny dymu unoszącego się z kominów. Tam, gdzie wykaże szkodliwe pyły, interwencja może skończyć się wystawieniem mandatu.

– W sezonie zimowym częściej docierają do nas skargi mieszkańców na jakość spalanego opału i związane z tym uciążliwości – mówi Rafał Marciszewski, komendant Straży Miejskiej w Świnoujściu. – Wydobywające się z kominów kłęby dymu mogą stanowić sygnał, że właściciel posesji zanieczyszcza środowisko. Dzięki dronowi, w krótkim czasie możemy sprawdzić skład dymu u źródła, tuż nad kominem. Urządzenie jest bardzo dokładne. – Wystarczy, że dron znajdzie się w pobliżu komina i już po kilku sekundach jesteśmy w stanie stwierdzić czy zawartość pyłów przekracza dopuszczalne normy. Interwencja odbywa się natychmiast. Za palenie w piecach niedozwolonymi materiałami grozi mandat do 500 złotych.

„SOWA” to mobilne laboratorium, które umożliwia wykonanie odczytów bezpośrednio przy źródle zanieczyszczenia. Stacja pomiarowa mierzy poziom stężenia w powietrzu szkodliwych substancji, m.in. pyłów PM1, PM10 i PM2,5 a także formaldehydu HCHO czy chlorowodoru. Stacja pobiera próbki za pomocą pomiarowych sond. Dron może również obszarowo monitorować jakość powietrza, co pozwala na wytypowanie rejonów szczególnie dotkniętych zanieczyszczeniami. Specjalistyczny dron obsługiwany jest przez przeszkolonych funkcjonariuszy policji, przy wsparciu Straży Miejskiej. Sprzęt użyczony został Komendzie Miejskiej Policji w Świnoujściu, więc badanie czystości powietrza nie jest jego jedynym zadaniem.

Czytaj dalej

Lokalne

Przekazanie obowiązków dowódcy 8 Flotylli Obrony Wybrzeża. Zobacz zdjęcia!

Opublikowano

w dniu

W czwartek, 9 lutego, w Porcie Wojennym w Świnoujściu miało miejsce uroczyste przekazanie obowiązków dowódcy 8 Flotylli Obrony Wybrzeża. Kontradmirał Włodzimierz Kułagin po blisko dwóch latach dowodzenia świnoujską flotyllą zdał obowiązki, a dowodzenie 8FOW objął komandor Piotr Sikora.

Zgodnie z decyzją Ministra Obrony Narodowej kontradmirał Włodzimierz Kułagin został wyznaczony na stanowisko Szefa Zarządu Uzbrojenia Inspektoratu Marynarki Wojennej w Dowództwie Generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych. Nowym dowódcą 8 Flotylli Obrony Wybrzeża został komandor Piotr Sikora.

Uroczystość przekazania obowiązków rozpoczęła się od parady burtowej. Oficerowie zdający i obejmujący obowiązki, w towarzystwie zaproszonych gości, przyjęli z pokładu motorówki hydrograficznej MH-1 paradę burtową okrętów stacjonujących w Porcie Wojennym Świnoujście. Złożono również wiązankę kwiatów pod pomnikiem „Tym, którzy przywrócili Pomorze macierzy”. Na uroczystej zbiórce pododdziałów flotylli, meldunek o zdaniu i przyjęciu obowiązków przyjął Inspektor Marynarki Wojennej wiceadmirał Jarosław Ziemiański. 

„W trakcie mojej kadencji na stanowisku dowódcy 8FOW przyszło nam wspólnie realizować wiele poważnych zadań. Jednym z nich był wkład Flotylli w zapewnienie bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej w województwie Zachodniopomorskim. Mam tu przede wszystkim na myśli gazoport oraz rurociąg Baltic-Pipe, instalacje kluczowe dla bezpieczeństwa i funkcjonowania kraju. Cieszę się, że Flotylla ma siły i środki do realizacji tych zadań.” – wspomniał w swoim przemówieniu ustępujący ze stanowiska kontradmirał Włodzimierz Kułagin oraz podziękował wszystkim, z którymi przyszło mu służyć: „Panie i Panowie oficerowie, podoficerowie, marynarze i pracownicy 8 Flotylli Obrony Wybrzeża, dziękuję za wspólną służbę. Życzę wszystkim satysfakcji z dalszej służby oraz wielu sukcesów. (…) Panie Komandorze Sikora życzę powodzenia na stanowisku dowódcy 8 Flotylli Obrony Wybrzeża i dowódczego szczęścia. Przekazuję Panu Flotyllę w gotowości do realizacji każdych zadań z profesjonalną i wyszkoloną załogą.”

„Jestem przekonany, że wspólnie będziemy dalej szli właściwym kursem. Czasem to morze będzie spokojne, a czasem wzburzone, ale przecież nic tak dobrze nie kształtuje charakterów i buduje profesjonalizmu jak te wzburzone wody.”  – powiedział w swoim przemówieniu dowódca 8FOW komandor Piotr Sikora zwracając się do nowych podwładnych.

Na zakończenie wyraził uznanie za czas dowodzenia flotyllą przez kontradmirała Kułgina: „Chciałbym podziękować mojemu poprzednikowi – Panu kontradmirałowi Włodzimierzowi Kułaginowi. To w duże mierze jego zasługa, że Flotylla jest dzisiaj w tak doskonałej formie i z takimi perspektywami. Panie Admirale, życzę powodzenia i satysfakcji na nowym stanowisku służbowym.”

***

Komandor Piotr Sikora 

urodził się w 1969 roku w Paczkowie, w województwie opolskim. Jest absolwentem Wydziału Nawigacji i Uzbrojenia Okrętowego Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, podyplomowych studiów w zakresie zarządzania i dowodzenia siłami morskimi w AMW oraz podyplomowych studiów polityki obronnej w amerykańskiej Naval War College w Newport. Ukończył także szereg kursów specjalistycznych w kraju i za granicą m.in. w belgijsko-holenderskiej Szkole Wojny Minowej w Ostendzie (Belgia) oraz łotewskiej Akademii Obrony Narodowej w Rydze (Łotwa).

Po ukończeniu Akademii Marynarki Wojennej w 1994 roku rozpoczął zawodową służbę wojskową w 13 Dywizjonie Trałowców, ówcześnie 9 Flotylli Obrony Wybrzeża w Helu. Od tego czasu przez kolejne lata jego kariera była ściśle związana z prowadzeniem działań z zakresu walki minowej, ze szczególnym uwzględnieniem działań przeciwminowych. W czasie służby w dywizjonie przeszedł wszystkie szczeble kariery okrętowej od stanowiska dowódcy działu okrętowego, po dowódcę grupy okrętów. Dowodził trałowcami ORP Śniardwy i ORP Mamry, a także niszczycielem min ORP Czajka. Pełnił także obowiązki dowódcy ORP Flaming w trakcie wydzielenia okrętu do udziału w zespole okrętów przeciwminowych NATO. Był również szefem sztabu – zastępcą dowódcy dywizjonu. Zwieńczeniem służby w 13 Dywizjonie Trałowców było objęcie dowodzenia jednostką w latach 2014 – 2018. 

Zajmował także szereg stanowisk w sztabach m.in. dywizjonu, Flotylli, Dowództwa Marynarki Wojennej, czy też Inspektoratu MW Dowództwa Generalnego RSZ. 

Komandor Piotr Sikora jako dowódca niszczycieli min dwukrotnie brał udział w Stałym Zespole Sił Obrony Przeciwminowej NATO Europy Północnej (MCMFORNORTH, obecnie SNMCMG1). W 2005 roku Piotr Sikora, wówczas komandor podporucznik, został skierowany do sztabu natowskiego zespołu, który pracował na estońskim okręcie dowodzenia ENS Admiral Pitka. Zdobyte w ten sposób doświadczenie wykorzystał w roku 2013, gdy przejął dowodzenie  i przez cały rok z pokładu okrętu ORP Kontradmirał X. Czernicki kierował działaniami Stałego Zespołu Sił Obrony Przeciwminowej NATO Grupa 1 (SNMCMG1). Był drugim w historii oficerem polskiej MW, któremu powierzono dowodzenie elitą sojuszniczych sił przeciwminowych. Za wyjątkowe zdolności dowódcze, został w 2015 r. wyróżniony „wojskowym Oskarem” – nagrodą „Buzdygana” przyznawaną przez miesięcznik „Polska Zbrojna”.

W latach 2013 – 2023 był mocno zaangażowany w program budowy nowoczesnych niszczycieli min dla Marynarki Wojennej RP. W budowie okrętów projektu 258 typu Kormoran II miał ogromy udział od etapu projektowania, aż po pomyślnie zakończony proces wdrożenia ich do służby.

Zgodnie z decyzją Ministra Obrony Narodowej z dniem 1 lutego 2023 r. został wyznaczony na stanowisko Dowódcy 8 Flotylli Obrony Wybrzeża.

 

Czytaj dalej

Lokalne

Nie parkuj na chodniku. Nie blokuj przejścia pieszym

Opublikowano

w dniu

Dostępność miejsc postojowych jest problemem ogólnopolskim. Samochodów wciąż przybywa, więc świnoujskim kierowcom ten problem nie jest obcy. Mimo ograniczonego ruchu turystycznego, funkcjonariusze straży miejskiej otrzymują zgłoszenia odnośnie nieprawidłowego parkowania pojazdów niemal każdego dnia.

– Straż Miejska istnieje po to, by współpracować ze społecznością lokalną – mówi Rafał Marciszewski, komendant Straży Miejskiej w Świnoujściu. – Rozumiemy problem z ograniczoną liczbą miejsc postojowych. Dlatego staramy się podchodzić do problemu zdroworozsądkowo i często pobłażamy kierowcom, którzy nieznacznie złamali przepisy. Jednak należy pamiętać, że pozostawienie pojazdu w sposób stwarzający zagrożenie dla pieszych, spotka się ze stanowczą reakcją funkcjonariuszy. 

Parkowanie w odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych, zwłaszcza w pobliżu szkól i przedszkoli, zastawianie chodnika w sposób uniemożliwiający przejście rodzicowi z małym dzieckiem czy osobie niepełnosprawnej zakończy się mandatem karnym. Należy pamiętać, iż chodnik jest częścią drogi przeznaczoną dla ruchu pieszych. Zatrzymanie i postój pojazdu na chodniku jest dopuszczony tylko przy spełnieniu warunków wynikających z art. 47 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

Tekst: Straż Miejska / BIK UM Świnoujście

Czytaj dalej
Reklama „Piotr
Reklama „PLAZA"
Reklama „PORT"
Reklama „IMPREZY"

OGŁOSZENIA DROBNE

Reklama „sofa"
Reklama
Reklama
Reklama szafranski

Najczęściej czytane

© Copyright 2023, Wszelkie prawa zastrzeżone | swinoujskie.info | Red Top Media | ul. Cyfrowa 6, 71-441 Szczecin | Napisz do nas: redakcja@swinoujskie.info lub zadzwoń 510 555 524